Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / مقالات ترجمه شده مهندسی برق /

عنوان ترجمه شده مقاله: راهکار تشخیص چهره انسان مبتنی بر استخراج ویژگی SIFT و مدل چرخش سه بعدی

یکی از مسائل اصلی در تشخیص چهره، اثرات تغییر ژست و روشنایی است. این مقاله یک روش جدید تشخیص چهره را برای غلبه بر این اثرات ارائه می دهد.
 

Abstract

One of the main problems in face recognition is the influences of varying poses and illumination. This paper proposes a novel method of human face recognition to overcome the influences. The method is mainly based on the SIFT feature extraction and 3D rotation model of heads. SIFT descriptor is used to select key points of faces in the database including seventy people with nine poses in the first stage. Then according to the feature of a test face, matching algorithm is applied to find its candidates from the database and defines some criteria to convince the final matching result in the second stage. If satisfactory results can not be gained in the second stage, the 3D rotation method will be triggered and it makes a secondary decision by normalizing the depth information of the faces. This algorithm is tested in the face database and the result shows that the accuracy is as high as 94.45% 

چکیده

 یکی از مسائل اصلی در تشخیص چهره، اثرات تغییر ژست و روشنایی است. این مقاله یک روش جدید تشخیص چهره را برای غلبه بر این اثرات ارائه می دهد. این روش، عمدتا مبتنی بر استخراج ویژگی SIFT و مدل چرخش سه بعدی سرها می باشد. توصیفگر SIFT برای انتخاب نقاط کلیدی چهره های داخل پایگاه داده شامل هفتاد نفر با نه ژست در مرحله اول، به کار رفته است. سپس طبق ویژگی یک چهره تست، الگوریتم تطبیق، اعمال شده تا نامزدهای آن را از پایگاه داده پیدا کرده و معیارهایی را برای پذیرفتن نتیجه تطبیق نهایی در مرحله دوم، تعریف کند. اگر نتایج رضایت بخش در مرحله دوم بدست نیاید، روش چرخش سه بعدی آغاز خواهد شد و یک تصمیم گیری ثانویه را با نرمال کردن اطلاعات عمق صورت ها انجام می دهد. این الگوریتم در پایگاه داده چهره، تست شده و نتایج نشان داده اند که دقت به میزان % 95-94 است. 

-1مقدمه

تشخیص چهره به عنوان یکی از فعالترین و چالشی ترین موضوعات تحقیق در نظر گرفته شده که کاربردهای زیادی در زمینه امنیت ملی، امنیت نظامی و ایمنی عمومی دارد.[1] این تا اندازه ای به علت تلاش ها در بهبود امنیت مانند نظارت خودکار و استفاده از زیست سنجی در شناسایی است.

در چند سال گذشته، کارهای بسیاری در تشخیص چهره انجام شده است. الگوریتم ها به طور عمده می توانند به سه گروه تقسیم شوند: راهکارهای دو بعدی، راهکارهای سه بعدی و راهکارهای ترکیبی


موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " مهندسی برق " با موضوع " راهکار تشخیص چهره انسان مبتنی بر استخراج ویژگی SIFT و مدل چرخش سه بعدی " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
راهکار تشخیص چهره انسان مبتنی بر استخراج ویژگی SIFT و مدل چرخش سه بعدی
نویسنده/ناشر/نام مجله :
Information and Automation (ICIA), 2011 IEEE International Conference
سال انتشار
2011
کد محصول
1005486
تعداد صفحات انگليسی
4
تعداد صفحات فارسی
12
قیمت بر حسب ریال
764,500
نوع فایل های ضمیمه
Pdf+Word
حجم فایل
1 مگا بایت
تصویر پیش فرض


این مقاله ترجمه شده را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
سایر مقالات ترجمه شده مهندسی برق را مشاهده کنید.
کاربر عزیز، بلافاصله پس از خرید مقاله ترجمه شده مقاله ترجمه شده و با یک کلیک می توانید مقاله ترجمه شده خود را دانلود نمایید. مقاله ترجمه شده خوداقدام نمایید.
جهت خرید لینک دانلود ترجمه فارسی کلیک کنید
جستجوی پیشرفته مقالات ترجمه شده
برای کسب اطلاعات بیشتر، راهنمای فرایند خرید و دانلود محتوا را ببینید
هزینه این مقاله ترجمه شده 764500 ریال بوده که در مقایسه با هزینه ترجمه مجدد آن بسیار ناچیز است.
اگر امکان دانلود از لینک دانلود مستقیم به هر دلیل برای شما میسر نبود، کد دانلودی که از طریق ایمیل و پیامک برای شما ارسال می شود را در کادر زیر وارد نمایید


این مقاله ترجمه شده مهندسی برق در زمینه کلمات کلیدی زیر است:




Face recognition
SIFT Feature
3D Rotation
Feature extraction
Depth information

تاریخ انتشار در سایت: 2015-08-31
جستجوی پیشرفته مقالات ترجمه شده

خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله مهندسی برق در موسسه البرز

نظرتان در مورد این مقاله ترجمه شده چیست؟

ثبت سفارش جدید