Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / مقالات ترجمه شده مهندسی برق /

عنوان ترجمه شده مقاله: تشخیص چهره با استفاده از تبدیل ویژگی مقیاس نابسته و ماشین بردار پشتیبانی

در دهه های اخیر، تشخیص چهره به خاطر کاربردهای بالقوه فراوانی که دارد، بسیار مورد توجه قرار گرفته است

Abstract

Face recognition has received significant attention in the last decades for many potential applications. Recently, the scale invariant feature transform (SIFT) becomes an interesting technique for the task of object recognition. This paper investigated the application of the SIFT approach to the face recognition and proposed a new method based on SIFT and support vector machine (SVM) for the face recognition problem. First the SIFT features are generated and then SVM is used for the classification. The presented method has been tested with the ORL database and the Yale face database, and the recognition results demonstrate its robust performance under different expression conditions

چکیده

در دهه های اخیر، تشخیص چهره به خاطر کاربردهای بالقوه فراوانی که دارد، بسیار مورد توجه قرار گرفته است. اخیرا، تبدیل ویژگی مقیاس نابسته (SIFT) به یک تکنیک جالب توجه برای تشخیص چهره تبدیل شده است. این مقاله به بررسی روش SIFT برای تشخیص چهره پرداخته است و یک روش جدید مبتنی بر SIFT و ماشین بردار پشتیبانی (SVM) برای مساله تشخیص چهره ارائه داده است. ابتدا ویژگی های SIFT تولید می شوند، سپس از SVM به منظور طبقه بندی استفاده می شود. روش ارائه شده روی پایگاه داده ORL و پایگاه داده چهره Yale امتحان شده است، نتایج بدست آمده نشان دهنده قوت عملکرد این روش در شرایط مختلف حالات چهره می باشد. 

1-مقدمه 

سیستم تشخیص چهره شامل شناسایی چهره و تشخیص چهره، از موضوعات با قدمت طولانی در زمینه بینایی رایانه ای است که به خوبی مورد مطالعه قرار گرفته است. عملکرد سیستم تشخیص چهره نه تنها به طبقه بندی کننده بستگی دارد بلکه به نمایش الگوهای چهره نیز وابسته می باشد. هدف از گزینش ویژگی در روش نمایش چهره، مهار تغییرات تصاویر چهره و ایجاد توان تشخیص دهندگی ارتقا یافته به صورت همزمان می باشد..


موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " مهندسی برق " با موضوع " تشخیص چهره با استفاده از تبدیل ویژگی مقیاس نابسته و ماشین بردار پشتیبانی " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
تشخیص چهره با استفاده از تبدیل ویژگی مقیاس نابسته و ماشین بردار پشتیبانی
نویسنده/ناشر/نام مجله :
Young Computer Scientists
سال انتشار
2008
کد محصول
1006474
تعداد صفحات انگليسی
5
تعداد صفحات فارسی
16
قیمت بر حسب ریال
841,500
نوع فایل های ضمیمه
Pdf+Word
حجم فایل
541 کیلو بایت
تصویر پیش فرض


این مقاله ترجمه شده را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
سایر مقالات ترجمه شده مهندسی برق را مشاهده کنید.
کاربر عزیز، بلافاصله پس از خرید مقاله ترجمه شده مقاله ترجمه شده و با یک کلیک می توانید مقاله ترجمه شده خود را دانلود نمایید. مقاله ترجمه شده خوداقدام نمایید.
جهت خرید لینک دانلود ترجمه فارسی کلیک کنید
جستجوی پیشرفته مقالات ترجمه شده
برای کسب اطلاعات بیشتر، راهنمای فرایند خرید و دانلود محتوا را ببینید
هزینه این مقاله ترجمه شده 841500 ریال بوده که در مقایسه با هزینه ترجمه مجدد آن بسیار ناچیز است.
اگر امکان دانلود از لینک دانلود مستقیم به هر دلیل برای شما میسر نبود، کد دانلودی که از طریق ایمیل و پیامک برای شما ارسال می شود را در کادر زیر وارد نمایید


این مقاله ترجمه شده مهندسی برق در زمینه کلمات کلیدی زیر است:




Face recognition
SIFT feature
support vector machine

تاریخ انتشار در سایت: 2015-12-03
جستجوی پیشرفته مقالات ترجمه شده

خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله مهندسی برق در موسسه البرز

نظرتان در مورد این مقاله ترجمه شده چیست؟

ثبت سفارش جدید