Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / مقالات ترجمه شده مهندسی برق /

دانلود مقاله ترجمه شده رایگان درباره پراکندگی رامان برانگیخته در فیبرهای کریستالی فوتونیکی هسته‌ی مجوف

دانلود رایگان مقاله انگلیسی برق با ترجمه با عنوان : پراکندگی رامان برانگیخته در فیبرهای کریستالی فوتونیکی هسته‌ی مجوف در این بخش میسر است.

Abstract

We present an experimental demonstration of stimulated Raman scattering in a hollow core photonic crystal fibre filled with ethanol. By combining the original transmission properties of these fibres with a highly nonlinear liquid we have realized a very efficient Raman generator. This technique can be applied to other nonlinear mechanisms and opens the way towards the realisation of new fibered components for optical systems

چکیده

در این مقاله یک نمایش تجربی از پراکندگی رامان برانگیخته در یک فیبر کریستالی فوتونیکی هسته‌ی مجوف و پرشده با اتانول معرفی می‌شود. علاوه بر این، با ترکیب خواص انتقال اصلی این فیبرها با یک مایع بسیار-غیرخطی، یک ژنراتور رامان بسیار کارآمد ساخته می‌شود. این تکنیک را می‌توان در سایر مکانیسم‌های غیرخطی دیگر به کار برد و از این طریق، افق جدیدی در جهت تحقق استفاده از اجزای فیبری در سیستم‌های اپتیکی گشوده می‌شود.

1-مقدمه

اختراع یک دهه‌ی پیش فیبرهای کریستالی فوتونیکی [1,2]، خواص اصلی انتشار نور را نشان می‌دهد. این خواص، استفاده از این فیبرها را برای کاربردهای اپتیک غیرخطی ازجمله تولید سوپرکانتینیوم برای طیف‌سنجی، و بیوفوتونیک یا جفت‌های فوتونی همبسته برای اپتیک کوانتومی، جذاب‌تر کرده است. با این حال، عملکرد این فیبرها در اینگونه کاربردها، با خواص غیرخطی ضعیفی از مواد هسته (سیلیس) محدود می‌شود. نخستین ایده، استفاده از مویینه‌های هسته‌ی مجوف و پرکردن این هسته‌ها با یک مایع بسیار غیرخطی است. این راه‌حل به منظور داشتن یک هدایت تک حالته با بازتاب داخلی کلی، به استفاده از مایع‌هایی با ضریب شکست اندکی بالاتر از سیلیس (1.45) محدود می‌شود. علاوه بر این، در این حالت استفاده از گاز با ضریب شکست نزدیک به 1، امکان‌‌پذیر نیست... 


موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " مهندسی برق " با موضوع " پراکندگی رامان برانگیخته در فیبرهای کریستالی فوتونیکی هسته‌ی مجوف " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید اصل مقاله و ترجمه فارسی آن را به صورت رایگان دانلود نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
پراکندگی رامان برانگیخته در فیبرهای کریستالی فوتونیکی هسته‌ی مجوف
نویسنده/ناشر/نام مجله :
Annales de Physique
سال انتشار
2007
کد محصول
1010624
تعداد صفحات انگليسی
8
تعداد صفحات فارسی
9
قیمت بر حسب ریال
رایگان
نوع فایل های ضمیمه
Pdf+Word
حجم فایل
1 مگا بایت
تصویر پیش فرض


این مقالات ترجمه شده رایگان را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
سایر مقالات ترجمه شده رایگان مهندسی برق , فیزیک را مشاهده کنید.
برای اطلاع از مقالات ترجمه شده رایگان جدید، ایمیل خود را وارد نمایید.
در صورت نیاز به کلمه عبور از www.ir-translate.com به عنوان کلمه عبور استفاده کنید

این مقاله ترجمه شده مهندسی برق در زمینه کلمات کلیدی زیر است:


photonic crystal fibres

تاریخ انتشار در سایت: 2017-06-07
جستجوی پیشرفته مقالات ترجمه شده

خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله مهندسی برق در موسسه البرز

نظرتان در مورد این مقالات ترجمه شده رایگان چیست؟

نظرات کاربران به این صفحه

*
*
بسیار متشکرم

ثبت سفارش جدید