Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / مقالات ترجمه شده مهندسی صنايع /

عنوان ترجمه شده مقاله: یک مدل ادغام یافته ی تصمیم گیری، برای انتخاب پروژه ی بازسازی و احیای یک منطقه

مقاله انگلیسی با ترجمه مدیریت پروژه با عنوان : یک مدل ادغام یافته ی تصمیم گیری، برای انتخاب پروژه ی بازسازی و احیای یک منطقه، در این بخش قابل دانلود است.

Abstract

The main purpose of this research is to propose an effective hybrid process for evaluating district development directions concerning district revitalization and regeneration (DRAR) prospects along with simultaneous positive and negative conflict criteria and their interdependence. Accordingly, the fuzzy Delphi method (FDM), the interpretive structural modeling (ISM), and the analytic network process (ANP) with benefits, opportunities, costs, and risks (BOCR) are integrated to construct a project selection model regarding the DRAR. A real case in Jiufen in Taiwan is studied using the proposed model to evaluate four feasible development directions, and the results verify the applicability of the novel MCDM method. This hybrid process can not only transform complex interaction of district reviving factors into simple quantitative evaluation, but its result can also be guidance for determining future development direction

 چکیده

در این پژوهش، هدف این بوده که یک پروسه ی ترکیبی کارآمدی را  برای ارزیابی روش های توسعه ی منطقه- که مربوط به دیدگاه های بازسازی و احیای منطقه(DRAR) میباشد-  به همراه معیار های متعارض منفی و مثبت همزمان و وابستگی متقابل در بین آنها ارائه دهیم. متد دلفی فازی (FDM) مدل سازی ساختاری تفسیری (ISM) و پروسه ی شبکه ی تحلیلی (ANP) به همراه مزایا، فرصت ها، هزینه ها و ریسک ها (BOCR) ادغام شده اند تا بتوان یک مدل انتخاب پروژه را بر مبنای DRAR ایجاد نمود. با استفاده از مدل پیشنهادی، مطالعاتی را بر روی شهر جیوفین در تایوان انجام دادیم تا روش های توسعه ی ممکن را مورد ارزیابی قرار دهیم، و نتایجی که بدست آمده است نشان میدهد که این متد MCDM میتواند کاربردپذیری خوبی داشته باشد. این پروسه ی ترکیبی  نه تنها قادر به تبدیل تعامل پیچیده ی فاکتور های احیای یک منطقه به ارزیابی کمیِ ساده ای باشد، بلکه نتایج آن میتواند به عنوان راهنما و رهنمودی برای تعیین جهت گیری های توسعه در آینده بکار گرفته شود.

1-مقدمه

در عصر حاضر، پروسه ی مدیریت و توسعه ی شهری ، بیشتر متکی بر ساختار نوآور و احیای همزمان مناطق میباشد. مخصوصاٌ با در نظر گرفتن مشخصه های محلی و ارزش های فرهنگی، پروسه ی توسعه ی جدید و روبه رشد را میتوان به  سرعت توسعه داد. مطالعاتی مانند [14,15,22,46,47] نشان داده اند که جلوه دادن ارزش ها و شناسه های محلی و ایجاد رنسانس در بخش های توسعه یافته میتواند از مباحث بسیار قابل ملاحظه باشد.

در یک پروسه  توسعه ی پایدار منطقه، نه تنها باید بر روی تخریب و ساخت بیرونی متمرکز بود،  بلکه باید  بر روی جلوه دادن ارزش ها و شناسه های محلی داخلی (احیا) نیز متمرکز بود و رنساس و قابلیت رقابتی را در توسعه ی محلی ایجاد نمود. در نتیجه، هسته ی احیا و بازسازی(DRAR) باید  نشان دهنده ی محل اندیشی و مجاور بودن باشد و زندگی جدید و رقابت طلبی را شبیه سازی کند[8,14,48]. با این حال، فاکتور های تأثیرگذار پیچیده ای وجود دارد که مرتبط با DRAR بوده و مسائل انتخاب و ارزیابی پروژه ی DRAR را میتوان مسائلی دانست که ماهیت تصمیم گیری چند معیاره(MCDM) دارند. از آنجیی که یک مدل تصمیم گیری مناسب، برای ارزیابی و انتخاب پروژه ها امری ضروری است، متدلوژی های مختلفی توسعه یافته اند که در طی چند دهه ی اخیر پیشنهاد شده اند[10]


موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " مهندسی صنايع " با موضوع " یک مدل ادغام یافته ی تصمیم گیری، برای انتخاب پروژه ی بازسازی و احیای یک منطقه " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
یک مدل ادغام یافته ی تصمیم گیری، برای انتخاب پروژه ی بازسازی و احیای یک منطقه
نویسنده/ناشر/نام مجله :
Decision Support Systems
سال انتشار
2013
کد محصول
1011027
تعداد صفحات انگليسی
12
تعداد صفحات فارسی
34
قیمت بر حسب ریال
1,265,000
نوع فایل های ضمیمه
Pdf+Word
حجم فایل
1 مگا بایت
تصویر پیش فرض


این مقاله ترجمه شده را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
سایر مقالات ترجمه شده مهندسی صنايع , مديريت را مشاهده کنید.
کاربر عزیز، بلافاصله پس از خرید مقاله ترجمه شده مقاله ترجمه شده و با یک کلیک می توانید مقاله ترجمه شده خود را دانلود نمایید. مقاله ترجمه شده خوداقدام نمایید.
جهت خرید لینک دانلود ترجمه فارسی کلیک کنید
جستجوی پیشرفته مقالات ترجمه شده
برای کسب اطلاعات بیشتر، راهنمای فرایند خرید و دانلود محتوا را ببینید
هزینه این مقاله ترجمه شده 1265000 ریال بوده که در مقایسه با هزینه ترجمه مجدد آن بسیار ناچیز است.
اگر امکان دانلود از لینک دانلود مستقیم به هر دلیل برای شما میسر نبود، کد دانلودی که از طریق ایمیل و پیامک برای شما ارسال می شود را در کادر زیر وارد نمایید


این مقاله ترجمه شده مهندسی صنايع در زمینه کلمات کلیدی زیر است:




Project selection
District revitalization and regeneration DRAR
Fuzzy Delphi method FDM

تاریخ انتشار در سایت: 2017-07-19
جستجوی پیشرفته مقالات ترجمه شده

خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله مهندسی صنايع در موسسه البرز

نظرتان در مورد این مقاله ترجمه شده چیست؟

ثبت سفارش جدید