Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / مقالات ترجمه شده مهندسی برق /

عنوان ترجمه شده مقاله: نانوساختارهای فوتونی گرافنی برای دستگاه های خطی و غیرخطی

مقاله برق الکترونیک با ترجمه درباره نانوساختارهای فوتونی گرافنی
 Abstract

Graphene, a 2D carbon sheet with a honeycomb lattice, is a two-dimensional material with outstanding thermal, mechanical, electronic and optical properties. In particular, graphene is a gapless material with high mobility that exhibits remarkably high absorption values (~2.3%) for the visible and near-infrared wavelengths. In this paper, we will illustrate some applications of graphene photonics and plasmonics, reported in literature, in different research fields and we will investigate theoretically and experimentally the linear and nonlinear properties of graphene-based nanostructures such as one-dimensional (1D) photonic crystals (PhCs) and 1D gratings. In particular, we will show how to exploit the large nonlinear response and the saturation effects of graphene monolayers, sandwiched in the defect layer of an asymmetric 1D photonic crystal, to dynamically change the structure from a perfect absorber (100%) to a mirror. We will also show how it is possible to tune the working wavelength by tilting the angle of incidence of the impinging electromagnetic field for both TE and TM polarizations. Finally, we will report on a 1D dielectric grating, incorporating a graphene monolayer, that resembles the 1D PhC optical response exploiting guided mode resonances. Therefore, the proposed nanostructures could efficiently exploit the linear and nonlinear properties of the graphene monolayer for the realization of tunable absorbers or saturable mirrors improving and boosting the performance of optical devices such as photo-detectors and short-pulse lasers

چکیده

گرافن یک ورقه کربنی دوبعدی با یک شبکه شش گوش است. گرافن یک ماده دوبعدی با خصوصیات گرمایی، مکانیکی، الکترونیکی و اپتیکی ممتاز می باشد. بخصوص گرافن یک ماده بدون گاف با تحرک بالاست که مقدار جذب بسیار بالایی را برای طول موج های مرئی و نزدیک فروسرخ دارد (~2.3%).

در این مقاله، ما به توضیح برخی کاربردهای فوتونیک و پلاسمونیک گرافن می پردازیم که در زمینه های تحقیقاتی مختلف در مقالات گزارش شده اند و خصوصیات خطی و غیرخطی نانوساختارهای گرافنی نظیر کریستال های فوتونیکی یک بعدی (PhCs) و توری های یک بعدی را به صورت تئوری و تجربی بررسی خواهیم کرد. همینطور نشان خواهیم داد چطور می توان از پاسخ غیرخطی بزرگ و اثرات اشباع تک لایه های گرافن که در لایه ناقص یک کریستال فوتونیکی یک بعدی نامتقارن ساندویچ شده اند، بهره گرفت. همینطور نشان خواهیم داد چطور می توان طول موج کار را با کج کردن زاویه فرود میدان الکترومغناطیسی ورودی برای هر دو قطبش TE و TM ، تنظیم نمود. در پایان ما درباره یک توری دی الکتریک یک بعدی گزارش خواهیم داد که شامل یک تک لایه گرافن است و مشابه پاسخ اپتیکی یک بعدی PhC می باشد که از تشدیدهای مد هدایت شده استفاده می کند.

از این رو نانوساختارهای پیشنهادی می توانند از خصوصیات خطی و غیرخطی تک لایه گرافن بطور موثر برای تحقق جاذب های قابل تنظیم یا آینه های قابل اشباعی که عملکرد دستگاه های اپتیکی نظیر فوتوآشکارسازها و لیزرهای پالس کوتاه را بهبود می دهند، بهره بگیرند.

-1مقدمه

گرافن یک لایه تک اتمی از گرافیت است که شامل اتم های کربن بسیار بهم فشرده به صورت یک شبکه شش گوش می باشد (1). گرافن یک پیکربندی sp2 دارد که به ضخامت کل حدود 0.34 nm می انجامد. این ماهیت دوبعدی علت بروز خصوصیات الکتریکی، مکانیکی و اپتیکی بسیار استثنایی از این ماده است. در واقع از نظر تئوری و تجربی ثابت شده است که میزان جذب یک تک لایه گرافن به پارامترهای ماده بستگی ندارد بلکه تنها به ثابت های بنیادی وابسته است زیرا برابر πα می باشد (با ثابت ریز ساختار  تعریف می شود) و متناظر با حدود 2.3% در محدوده نور مرئی است (2). حتی اگر این مقدرا ثابت در مقایسه با مواد حجیم دیگر بسیار بالا باشد، جذب گرافن را می توان با ترکیب این ماده دوبعدی با نانوساختارهای فوتونیکی و پلاسمونیکی، بسیار افزایش داد (3و4).

در این مقاله ما به تفصیل به طراحی یک 1D-PhC ربع موجی نامتقارن با یک نقص گرافنی می پردازیم. ترکیب حالت موضعی در گاف باند PhC و حضور تک لایه گرافنی امکان دستیابی به یک رفتار جذب بی نقص را فراهم می کند. در واقع ما به توصیف پاسخ جذبی ساختار تناوبی بر حسب تعداد تناوب موجود در آینه های M1 و M2، زاویه فرود چشمه تابش و اتلاف ماده می پردازیم. بعلاوه با استفاده از غیرخطی بودن قوی مرتبه سوم و اثرات اشباع در گرافن، پاسخ قابل اشباع را در زمانی که تابندگی پمپ تغییر می کند، بررسی می کنیم (3، 5-7)…


موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " مهندسی برق " با موضوع " نانوساختارهای فوتونی گرافنی برای دستگاه های خطی و غیرخطی " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
نانوساختارهای فوتونی گرافنی برای دستگاه های خطی و غیرخطی
نویسنده/ناشر/نام مجله :
IEEE, 16th International Conference on Transparent Optical Networks (ICTON)
سال انتشار
2014
کد محصول
1011191
تعداد صفحات انگليسی
4
تعداد صفحات فارسی
7
قیمت بر حسب ریال
841,500
نوع فایل های ضمیمه
Pdf+Word
حجم فایل
2 مگا بایت
تصویر پیش فرض


این مقاله ترجمه شده را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
سایر مقالات ترجمه شده مهندسی برق , فیزیک , نانوفناوری را مشاهده کنید.
کاربر عزیز، بلافاصله پس از خرید مقاله ترجمه شده مقاله ترجمه شده و با یک کلیک می توانید مقاله ترجمه شده خود را دانلود نمایید. مقاله ترجمه شده خوداقدام نمایید.
جهت خرید لینک دانلود ترجمه فارسی کلیک کنید
جستجوی پیشرفته مقالات ترجمه شده
برای کسب اطلاعات بیشتر، راهنمای فرایند خرید و دانلود محتوا را ببینید
هزینه این مقاله ترجمه شده 841500 ریال بوده که در مقایسه با هزینه ترجمه مجدد آن بسیار ناچیز است.
اگر امکان دانلود از لینک دانلود مستقیم به هر دلیل برای شما میسر نبود، کد دانلودی که از طریق ایمیل و پیامک برای شما ارسال می شود را در کادر زیر وارد نمایید


این مقاله ترجمه شده مهندسی برق در زمینه کلمات کلیدی زیر است:



Graphene
Absorption
Gratings
Materials
Mirrors
Nonlinear optics

تاریخ انتشار در سایت: 2017-08-16
جستجوی پیشرفته مقالات ترجمه شده

خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله مهندسی برق در موسسه البرز

نظرتان در مورد این مقاله ترجمه شده چیست؟

ثبت سفارش جدید