Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / مقالات ترجمه شده مهندسی كامپيوتر /

عنوان ترجمه شده مقاله: الگوریتم جستجوی کلاغ، یک روش فرا-اکتشافی نوین برای حل مسائل بهینه‌سازی مقیّد مهندسی

یکی از انگیزه‌های اصلی این مقاله، توسعه یک شیوه فرا-اکتشافی کاربر-پسند (دارای مفهوم ساده و قابلیت پیاده‌سازی آسان)، که می‌تواند نتایج نویدبخشی در هنگام حل مسائل بهینه‌سازی ارایه دهد، می‌باشد.

Abstract

This paper proposes a novel metaheuristic optimizer, named crow search algorithm (CSA), based on the intelligent behavior of crows. CSA is a population-based technique which works based on this idea that crows store their excess food in hiding places and retrieve it when the food is needed. CSA is applied to optimize six constrained engineering design problems which have different natures of objective functions, constraints and decision variables. The results obtained by CSA are compared with the results of various algorithms. Simulation results reveal that using CSA may lead to finding promising results compared to the other algorithms

چکیده

 در این مقاله، یک روش فرا-اکتشافی نوین به نام الگوریتم جستجوی کلاغ (CSA) معرفی می‌گردد. این روش مبتنی بر رفتار هوشمندانه کلاغ‌ها بوده و در راستای حل مسائل بهینه‌سازی توسعه داده شده است. CSA یک روش مبتنی بر جمعیت است و ایده اصلی شکل‌گیری این روش از این نظریه که کلاغ‌ها مواد غذایی اضافی خود را در مخفیگاه‌هایی پنهان کرده و هنگامی که به آن مواد غذایی نیاز دارند، آن‌ها را مجدداً یافته و مصرف می‌کنند، الهام گرفته شده است. در این مطالعه، از CSA برای حل شش مسئله مقیّد طراحی که دارای توابع هدف، قیود و متغیرهای تصمیم‌گیری کاملاً متفاوتی هستند، به کار می‌رود. نتایج حاصل از CSA با نتایج بدست آمده از الگوریتم‌های گوناگون مقایسه می‌گردد. نتایج این شبیه‌سازی نشان می‌دهد که در مقایسه با سایر الگوریتم‌ها، استفاده از CSA می‌تواند منجر به یافتن پاسخ‌های نویدبخشی گردد.

1-مقدمه

طراحی مهندسی به صورت یک فرآیند تصمیم‌گیری برای ساخت محصولاتی که نیازهایی مشخص را برطرف می‌نمایند، تعریف می‌گردد. اکثر مسائل طراحی مهندسی شامل توابع هدف پیچیده‌ای هستند که متغیرهای تصمیم‌گیری متعددی را در برمی‌گیرند. مجموعه آن دسته از پاسخ‌هایی که به وسیله مقادیر ممکن از مؤلفه‌های طراحی (متغیرهای تصمیم‌گیری) توصیف می‌گردند، به عنوان پاسخ‌های شدنی و قابل‌اجرا در نظر گرفته می‌شوند. هر روش بهینه‌سازی تلاش می‌کند که از میان تمامی پاسخ‌های شدنی، پاسخ بهینه را بیابد.

تا کنون، همواره برای حل مسائل طراحی از روش‌های سنتی جستجوی پاسخ استفاده شده است. با وجود اینکه این روش‌ها در بسیاری از مسائل واقعی، پاسخ‌های نویدبخشی را بدست می‌دهند، اما ممکن است در یافتن پاسخ مسائلی با پیچیدگی بیشتر، دچار خطا شده و کاربرد آن‌ها با شکست مواجه گردد. در مسائل طراحی حقیقی، ممکن است که تعداد متغیرهای تصمیم‌گیری بسیار زیاد بوده و در نظر گرفتن تأثیر آن‌ها بر تابع هدف بسیار پیچیده گردد. در این مسائل، تابع هدف می‌تواند چندین نقطه بهینه محلی داشته باشد، اما همواره طراحان به دنبال پاسخ‌های بهینه سراسری هستند. نمی‌توان چنین مشکلاتی را با استفاده از روش‌های سنتی مرسوم که تنها نقاط بهینه محلی را می‌یایند، برطرف نمود. در این موارد نیاز است که از روش‌های بهینه‌سازی کارا و مؤثر استفاده گردد....


موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " مهندسی برق " با موضوع " الگوریتم جستجوی کلاغ، یک روش فرا-اکتشافی نوین برای حل مسائل بهینه‌سازی مقیّد مهندسی " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
الگوریتم جستجوی کلاغ، یک روش فرا-اکتشافی نوین برای حل مسائل بهینه‌سازی مقیّد مهندسی
نویسنده/ناشر/نام مجله :
Computers and Structures
سال انتشار
2016
کد محصول
1011741
تعداد صفحات انگليسی
12
تعداد صفحات فارسی
36
قیمت بر حسب ریال
1,210,000
نوع فایل های ضمیمه
Pdf+Word
حجم فایل
2 مگا بایت
تصویر پیش فرض


این مقاله ترجمه شده را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
سایر مقالات ترجمه شده مهندسی برق , مهندسی كامپيوتر را مشاهده کنید.
کاربر عزیز، بلافاصله پس از خرید مقاله ترجمه شده مقاله ترجمه شده و با یک کلیک می توانید مقاله ترجمه شده خود را دانلود نمایید. مقاله ترجمه شده خوداقدام نمایید.
جهت خرید لینک دانلود ترجمه فارسی کلیک کنید
جستجوی پیشرفته مقالات ترجمه شده
برای کسب اطلاعات بیشتر، راهنمای فرایند خرید و دانلود محتوا را ببینید
هزینه این مقاله ترجمه شده 1210000 ریال بوده که در مقایسه با هزینه ترجمه مجدد آن بسیار ناچیز است.
اگر امکان دانلود از لینک دانلود مستقیم به هر دلیل برای شما میسر نبود، کد دانلودی که از طریق ایمیل و پیامک برای شما ارسال می شود را در کادر زیر وارد نمایید


این مقاله ترجمه شده مهندسی برق در زمینه کلمات کلیدی زیر است:



Metaheuristic optimization
Crow search algorithm

تاریخ انتشار در سایت: 2018-01-11
جستجوی پیشرفته مقالات ترجمه شده

خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله مهندسی برق در موسسه البرز

نظرتان در مورد این مقاله ترجمه شده چیست؟

ثبت سفارش جدید