Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / مقالات ترجمه شده مهندسی كامپيوتر /

عنوان ترجمه شده مقاله: الگوریتم مسیریابی و خوشه بندی تحمل خطا با انرژی کارآمد برای شبکه های حسگر بی سیم

در این مقاله، ما مسئله طراحی الگوریتم خوشه بندی و مسیر یابی انرژی کارآمد برای WSN هایی را در نظر گرفته ایم که تحمل خطا دارند. ما دو الگوریتم تحمل خطای توزیع شده را ارائه می دهیم، یکی برای خوشه بندی و دیگری برای مسیریابی در WSN ها.

چکیده

نگهداری انرژی و تحمل خطا دو مسئله مهم دراستقرار یک شبکه حسگر بی سیم (WSN) می باشد. طراحی الگوریتم خوشه بندی و مسیریابی برای WSN در مقیاس بزرگ باید هر دو مورد نگهداری انرژی و تحمل خطا را برای عملیات طولانی مدت شبکه ترکیب کند. در این مقاله، ما الگوریتم های خوشه بندی توزیع شده و مسیریابی را بیان می نماییم که به طور مشترک به عنوان DFCR ارجاع داده می شود.  نشان داده شده است که این الگوریتم، انرژی کارآمد (از نظر مصرف انرژی بهینه ) و دارای تحمل خطا است. DFCR  از بازیابی بازه زمانی توزیع شده گره های حسگر براساس شکست ناگهانی سر خوشه های CH ها استفاده می کند. این الگوریتم برگره های حسگری که هیچ CH ای در محدوده ارتباطیشان ندارند، مراقبت و نظارت می نمایند. ما آزمایش های گسترده ای را بر روی الگوریتم پیشنهاد شده با استفاده از سناریوهای مختلف شبکه انجام می دهیم. نتایج تجربی( آزمایش) با الگوریتم های موجود مقایسه شده اند تا قدرت الگوریتم را از لحاظ معیارهای عملکردی مختلف نشان دهند.

1- مقدمه

شبکه های حسگر بی سیم (WSNs) به دلیل کاربردهایش در طیف وسیعی نظیر نظارت بر محیط زیست، نظارت نظامی، مراقبت های بهداشتی و مدیریت بحران توجه زیادی را به خود جلب کرده اند [1[. یکی از محدودیت های اصلی WSN ها، منابع قدرت محدود وبه طور کلی غیر قابل تعویض گره های حسگر است. حتی در بسیاری از برنامه های کاربردی، جایگزینی گره های حسگر ناکارآمد است زیرا در محیطی خشن عمل می نمایند. بنابراین، کاهش مصرف انرژی گره های حسگر به عنوان مهم ترین چالش برای عملیات طولانی مدت WSN ها محسوب می شود. تحقیقات گسترده ای در طراحی پروتکل های ذخیره سازی ( صرفه جویی) انرژی انجام شده است که شامل سخت افزار ارتباطات رادیویی با مصرف پایین انرژی، پروتکل های MAC انرژی آگاه و غیره می شوند. با این حال، الگوریتم های مسیریابی و خوشه بندی انرژی کارآمد (مصرف انرژی بهینه )[2، 3] دو موضوع مورد مطالعه با بیشترین نوید بخشی در این حیطه هستند که به طور گسترده ای برای WSN مورد مطالعه قرار گرفته اند....

میتوانید از لینک ابتدای صفحه، مقاله انگلیسی را رایگان دانلود فرموده و چکیده انگلیسی و سایر بخش های مقاله را مشاهده فرمایید.


موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " مهندسی فناوری اطلاعات " با موضوع " الگوریتم مسیریابی و خوشه بندی تحمل خطا با انرژی کارآمد برای شبکه های حسگر بی سیم " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
الگوریتم مسیریابی و خوشه بندی تحمل خطا با انرژی کارآمد برای شبکه های حسگر بی سیم
نویسنده/ناشر/نام مجله :
Computers and Electrical Engineering
سال انتشار
2015
کد محصول
1011979
تعداد صفحات انگليسی
14
تعداد صفحات فارسی
35
قیمت بر حسب ریال
1,210,000
نوع فایل های ضمیمه
Pdf+Word
حجم فایل
2 مگا بایت
تصویر پیش فرض


این مقاله ترجمه شده را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
سایر مقالات ترجمه شده مهندسی فناوری اطلاعات , مهندسی كامپيوتر را مشاهده کنید.
کاربر عزیز، بلافاصله پس از خرید مقاله ترجمه شده مقاله ترجمه شده و با یک کلیک می توانید مقاله ترجمه شده خود را دانلود نمایید. مقاله ترجمه شده خوداقدام نمایید.
جهت خرید لینک دانلود ترجمه فارسی کلیک کنید
جستجوی پیشرفته مقالات ترجمه شده
برای کسب اطلاعات بیشتر، راهنمای فرایند خرید و دانلود محتوا را ببینید
هزینه این مقاله ترجمه شده 1210000 ریال بوده که در مقایسه با هزینه ترجمه مجدد آن بسیار ناچیز است.
اگر امکان دانلود از لینک دانلود مستقیم به هر دلیل برای شما میسر نبود، کد دانلودی که از طریق ایمیل و پیامک برای شما ارسال می شود را در کادر زیر وارد نمایید


این مقاله ترجمه شده مهندسی فناوری اطلاعات در زمینه کلمات کلیدی زیر است:





Wireless sensor networks
Clustering
Routing

تاریخ انتشار در سایت: 2018-03-02
جستجوی پیشرفته مقالات ترجمه شده
نظرتان در مورد این مقاله ترجمه شده چیست؟

ثبت سفارش جدید