Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / مقالات ترجمه شده مهندسی كامپيوتر /

عنوان ترجمه شده مقاله: مطالعه‌ی مقایسه‌ای تکنیک‌های رتبه‌بندی برای وب مخفی و وب سطحی

هدف این مقاله، تحلیل مقایسه‌ای الگوریتم‌ها یا تکنیک‌های رتبه‌بندی موجود برای وب سطحی و نیز وب مخفی است. بخش 2 موتور جست‌وجوی وب است، بخش 3 به شرح تکنیک‌های مختلف موجود و پیشنهاد شده برای صفحات وب سطحی و مخفی می‌پردازد. بخش 4 مقایسه‌ی تکنیک‌های رتبه‌بندی را نشان می‌دهد و بخش 5 نیز نتیجه‌گیری و کارهای آتی را ارائه می‌نماید.

چکیده

وب از وب سطحی و وب مخفی تشکیل می‌شود. وب سطحی نیز به عنوان وب قابل فهرست‌گذاری به صورت عمومی شناخته می‌شود. موتورهای جست‌وجو با استفاده از ابرپیوندهای موجود در صفحات و هم‌چنین شماهای ساده‌ی تطبیق کلیدواژه‌ها می‌توانند به وب سطح دسترسی پیدا کنند. وب مخفی به محتوایی اشاره می‌کند که در پشت فرم‌های HTML پنهان است. وب مخفی شامل مجموعه‌ی بزرگی از داده‌هایی است که توسط موتورهای جست‌وجوی مبتنی بر پیوند، غیرقابل دست‌یابی هستند. مطالعه‌ی انجام شده در دانشگاه برکلی کالیفرنیا تخمین زد که وب مخفی شامل حدود 91,000 ترابایت داده است، در حالی که وب سطحی تنها حدود 167 ترابایت است. خزنده‌های وب مخفی و وب سطحی برای پرس‌وجوی کاربر، مجموعه نتیجه‌ی بزرگی را برمی‌گردانند. اما کاربران معمولا 10 یا 20 نتیجه‌ی بالایی را نگاه می‌کنند که بدون بالا و پایین رفتن در صفحه (اسکرول کردن) قابل مشاهده هستند. کاربران به ندرت نتایجی را می‌بینند که بعد از اولین صفحه‌ی پاسخ ظاهر می‌شوند پس رتبه‌بندی نتایج لازم است. تا اکنون رتبه‌بندی داده‌های وب چالش بزرگی بوده است. پژوهشگران مختلفی سعی کردند تکنیک‌های بهتر و کارآمدی برای رتبه‌بندی ارائه دهند. در این مقاله، روش‌های مختلف رتبه‌بندی برای وب مخفی و همین‌طور وب سطح کاوش خواهد شد.

-1مقدمه

وب جهان‌گستر (WWW) یا وب، سرویس پیشروی بازیابی اطلاعات اینترنت (شبکه‌ی رایانه‌ای جهان‌گستر) از دو نوع صفحه‌ی وب تشکیل می‌شود: وب سطحی (یا وب مرئی) و وب عمقی (یا وب مخفی یا وب نامرئی). وب سطحی [3] به بخشی از وب اشاره می‌کند که موتورهای جست‌وجوی همه‌منظوره و شامل خزنده (crawler) می‌توانند در آن‌ها خزیده و فهرست‌گذاریشان نمایند. این خزنده به صورت یک شمای پایه‌ی تطبیق کلیدواژه‌ها کار می‌کند. در حالی که وب مخفی [1] به اطلاعات فراوانی اشاره می‌نماید که پشت رابط‌های پرس‌وجو مخفی بوده و در دسترس مستقیم موتورهای جست‌وجوی سنتی نیستند. بنابراین برای دسترسی به وب مخفی، موتورهای جست‌وجو باید مجهز به یک خزنده‌ی وب مخفی خاص گردند... 

میتوانید از لینک ابتدای صفحه، مقاله انگلیسی را رایگان دانلود فرموده و چکیده انگلیسی و سایر بخش های مقاله را مشاهده فرمایید.


موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " مهندسی فناوری اطلاعات " با موضوع " مطالعه‌ی مقایسه‌ای تکنیک‌های رتبه‌بندی برای وب مخفی و وب سطحی " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
مطالعه‌ی مقایسه‌ای تکنیک‌های رتبه‌بندی برای وب مخفی و وب سطحی
نویسنده/ناشر/نام مجله :
Certified Organization
سال انتشار
2015
کد محصول
1012002
تعداد صفحات انگليسی
7
تعداد صفحات فارسی
17
قیمت بر حسب ریال
968,000
نوع فایل های ضمیمه
pdf+word
حجم فایل
207 کیلو بایت
تصویر پیش فرض


این مقاله ترجمه شده را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
سایر مقالات ترجمه شده مهندسی فناوری اطلاعات , مهندسی كامپيوتر را مشاهده کنید.
کاربر عزیز، بلافاصله پس از خرید مقاله ترجمه شده مقاله ترجمه شده و با یک کلیک می توانید مقاله ترجمه شده خود را دانلود نمایید. مقاله ترجمه شده خوداقدام نمایید.
جهت خرید لینک دانلود ترجمه فارسی کلیک کنید
جستجوی پیشرفته مقالات ترجمه شده
برای کسب اطلاعات بیشتر، راهنمای فرایند خرید و دانلود محتوا را ببینید
هزینه این مقاله ترجمه شده 968000 ریال بوده که در مقایسه با هزینه ترجمه مجدد آن بسیار ناچیز است.
اگر امکان دانلود از لینک دانلود مستقیم به هر دلیل برای شما میسر نبود، کد دانلودی که از طریق ایمیل و پیامک برای شما ارسال می شود را در کادر زیر وارد نمایید


این مقاله ترجمه شده مهندسی فناوری اطلاعات در زمینه کلمات کلیدی زیر است:





Surface Web
Hidden Web
Deep Web
Ranking Techniques

تاریخ انتشار در سایت: 2018-03-11
جستجوی پیشرفته مقالات ترجمه شده
نظرتان در مورد این مقاله ترجمه شده چیست؟

ثبت سفارش جدید