Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / مقالات ترجمه شده مهندسی برق /

عنوان ترجمه شده مقاله: طراحی دقیق ماشین شار عرضی با استفاده از یک مدل تحلیل مبتنی بر بار مغناطیسی سه‌بعدی

این مقاله ابتدا به معرفی مدل TFM که با استفاده از ترکیب روش‌های مدل‌سازی تحلیلی به دست آمده است در بخش 2 می‌پردازد. درنتیجه، یک روش جستجوی پارامتری خودکار تشریح شده است. این روش با استفاده از روش برنامه‌ریزی درجه دوم متوالی (SQP) اجرا می‌شود و هدف طراحی نیز کمینه‌سازی حجم ماشین برای دریافت توان خروجی با در نظر گرفتن اثر اشباع و نشتی شیارها می‌باشد.

چکیده

کاربردهای سرعت‌پایین و گشتاور بالا نظیر تولید انرژی بادی، از ساختارهای دارای تعداد قطب بالا استفاده می‌کنند. این مسئله سبب افزایش شار نشتی در ماشین‌های میدان طولی و یا شعاعی سنتی می‌شود در حالی که توان خروجی ثابت باقی می‌ماند. در ماشین‌های شار عرضی (TFMs), افزایش توان خروجی متناسب با تعداد قطب‌ها با عرضی شدن جهت شار صورت می‌گیرد. اما، TFMs ها همچنان مشکل نشتی نسبتاً بالا را تحمل کرده و کاربردهای آن‌ها در صنایع کنونی محدود شده است. به‌منظور بررسی این نشتی، مدل‌های نسبتاً دقیق و سریع سه‌بعدی مورد نیاز است. تاکنون، مدل‌های المان محدود (FEM) به‌صورت فراگیر برای محاسبه این میدان‌های مغناطیسی سه‌بعدی مورد استفاده قرار می‌گرفته است. اما روش FEM مستلزم تعداد زیادی المان است و از این رو بسیار زمان‌بر است (برای یک مسئله واحد، ساعت‌ها زمان می‌برد). یک مدل پارامتری دقیق‌تر و سریع‌تر برای بیشینه‌سازی ضریب قدرت در عین حال که چگالی گشتاور نیز بالا باشد، ضروری است. در این مقاله، مدل بار مغناطیسی سه‌بعدی به‌منظور بررسی قابلیت‌های آن‌ برای مدل‌سازی ساختارهای TFM استفاده شده است. در این راستا، یک روش جستجوی پارامتری خودکار به‌منظور کمینه‌سازی حجم ماشین اعمال شده است، یعنی بدون در نظر گرفتن ضریب قدرت اگرچه چگالی شار مغناطیسی و نشتی شیارها ثابت است. اگرچه این روش، نقطه مینیمم بهینه کلی را نتیجه نمی‌دهد، اما به‌طور حتم این روش برای طراحان با تجربه ماشین‌های الکتریکی که مایل هستند درک بهتری از فیزیک این ماشین‌ها داشته باشند، مفید و جالب‌توجه خواهد بود. به‌منظور ترسیم دقت مدل بار مغناطیسی، خطای نتیجه نهایی در روش جستجوی پارامتری با روش FEM ی سه‌بعدی مقایسه شده است که نشان‌دهنده این است که خطای حاصل از پیش‌بینی نیرو،  تنها 8.9% می‌باشد.

1-مقدمه

انرژی تولید شده از منابع انرژی تجدید پذیر با ژنراتورهای درایو مستقیم مستلزم عملکرد آن تحت سرعت‌های پایین با سرعت‌های نامی در رنج 10 تا 90 r/min می‌باشد. یک ساختار ماشین با تعداد قطب‌های زیاد و چگالی نیروی بالا به‌منظور حفظ جرم، تلفات و اندازه در محدوده مجاز، لازم خواهد بود. در این راستا، ماشین شار عرضی (TFM) انتخاب شده است به این خاطر که دارای مشخصه‌های ذاتی به‌منظور افزایش توان متناسب با تعداد قطب‌ها برای مسیرهای مدور است. در ماشین‌های میدان طولی و شعاعی، این مسئله باعث افزایش توان نمی‌شود بلکه در مقابل باعث می‌شود که نشتی بین قطبی غالب شده که در نهایت به‌شدت چگالی گشتاور را تحت تأثیر قرار می‌دهد. TFM در مقابل امکان افزایش تعداد قطب‌ها و نیز چگالی گشتاور را به‌صورت همزمان فراهم می‌کند که در واقع این گشتاور نیز با فاصله سیم‌پیچ‌ها مستقل از فاصله قطب‌ها، تقویت می‌شود. افزایش گشتاور باعث می‌شود که مسیرهای شار سه‌بعدی در ماشین به وجود بیاید. همان‌طور که از نام آن برمی‌آید، مسیر شار اصلی عمود بر مسیر حرکت است، در حالی که مسیر نشتی اصلی در امتداد مسیر حرکت TFM می‌باشد. بنابراین، مدل‌های سه‌بعدی دقیق برای طراحی TFM ها و محاسبه عملکرد آن‌ها لازم است. مشخصه‌های TFM ها این است که شار نشتی قابل‌توجهی در آن‌ها وجود دارد درنتیجه ضریب قدرت آن‌ها را کاهش می‌دهد....

میتوانید از لینک ابتدای صفحه، مقاله انگلیسی را رایگان دانلود فرموده و چکیده انگلیسی و سایر بخش های مقاله را مشاهده فرمایید.


موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " مهندسی برق " با موضوع " طراحی دقیق ماشین شار عرضی با استفاده از یک مدل تحلیل مبتنی بر بار مغناطیسی سه‌بعدی " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
طراحی دقیق ماشین شار عرضی با استفاده از یک مدل تحلیل مبتنی بر بار مغناطیسی سه‌بعدی
نویسنده/ناشر/نام مجله :
IEEE TRANSACTIONS ON MAGNETICS
سال انتشار
2015
کد محصول
1012034
تعداد صفحات انگليسی
4
تعداد صفحات فارسی
13
قیمت بر حسب ریال
880,000
نوع فایل های ضمیمه
Pdf+Word
حجم فایل
992 کیلو بایت
تصویر پیش فرض


این مقاله ترجمه شده را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
سایر مقالات ترجمه شده مهندسی برق را مشاهده کنید.
کاربر عزیز، بلافاصله پس از خرید مقاله ترجمه شده مقاله ترجمه شده و با یک کلیک می توانید مقاله ترجمه شده خود را دانلود نمایید. مقاله ترجمه شده خوداقدام نمایید.
جهت خرید لینک دانلود ترجمه فارسی کلیک کنید
جستجوی پیشرفته مقالات ترجمه شده
برای کسب اطلاعات بیشتر، راهنمای فرایند خرید و دانلود محتوا را ببینید
هزینه این مقاله ترجمه شده 880000 ریال بوده که در مقایسه با هزینه ترجمه مجدد آن بسیار ناچیز است.
اگر امکان دانلود از لینک دانلود مستقیم به هر دلیل برای شما میسر نبود، کد دانلودی که از طریق ایمیل و پیامک برای شما ارسال می شود را در کادر زیر وارد نمایید


این مقاله ترجمه شده مهندسی برق در زمینه کلمات کلیدی زیر است:




Magnetic charge
permanent-magnet (PM) machine
transverse flux

تاریخ انتشار در سایت: 2018-03-31
جستجوی پیشرفته مقالات ترجمه شده

خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله مهندسی برق در موسسه البرز

نظرتان در مورد این مقاله ترجمه شده چیست؟

ثبت سفارش جدید