Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / مقالات ترجمه شده روانشناسی /

عنوان ترجمه شده مقاله: ارتباط میان مصرف اسید چرب امگا با نشانه‌های افسرده ساز در میان افراد تحت درمان رفتاری برای کاهش وزن

هدف از این مطالعه بررسی روابط میان مصرف اسیدهای چرب امگا-6 و امگا-3 و علایم افسرده ساز در اشخاص دارای اضافه وزن یا چاقی است که به دنبال درمان رفتاری کاهش وزن هستند.

چکیده

هدف: رژیم غربی مرسوم دارای کمبود اسیدهای چرب امگا-3 و مقدار بالای اسیدهای چرب امگا-6 است. احتمالاً اسیدهای چرب در علایم افسرده ساز از طریق فرایندهای التهابی به ویژه‌ی در زمینه‌ی چاقی به عنوان یک حالت پیش التهابی نقش دارند. این مطالعه به بررسی ارتباط میان مصرف امگا-3 و امگا-6 و علایم افسرده ساز در بزرگسالان جویای درمان رفتاری کاهش وزن (BWLT) می‌پردازد.

روش‌ها: 188 فرد مبتلا به اضافه وزن یا چاقی (83.5 درصد زن، 93.10 درصد سفید پوست، 10.09± 55.0 ساله، شاخص توده‌ی بدنی 36.02±15.79km/m )که به دنبال درمان BWLT بودند، پرسشنامه‌ی بسامد خوراک بلاک را تکمیل کردند که معیارهایی برای مصرف اسید چرب در رژیم غذایی، مقدار کل انرژی مصرفی روزانه (TEI) و ترکیب  درشت مغذی‌ها در رژیم غذایی دارد. علایم افسرده ساز از طریق مقیاس افسردگی مرکز مطالعه‌های همه‌گیرشناسی مورد ارزیابی قرار گرفت. با همبستگی و رگرسیون خطی، روابط میان علایم افسرده ساز و اسیدهای چرب مورد بررسی قرار گرفت.

نتایج: طبق گزارش، شرکت کنندگان به طور میانگین 665.1±1866.6 کیلوکالری در روز مصرف انرژی داشتند که 38 درصد از این مقدار کل انرژی مصرفی حاصل از چربی بود و نسبت امگا 6 به 3 برابر با 9.2 بود (13.9 گرم امگا 6 در مقایسه با 1.5g امگا 3). در مدلهای تک متغیره، مصرف امگا 6 در ارتباط با علایم افسرده ساز قرار داشت (r=0.182, p=0.012)؛ با این حال این رابطه بعد از کنترل TET دیگر به لحاظ آماری معنادار نبود. مصرف امگا 3 در ارتباط با علایم افسرده ساز قرار نداشت.

نتیجه گیری : ارتباط مورد انتظار میان اسیدهای چرب امگا 3 و امگا 6 با علایم افسرده ساز مورد حمایت قرار نگرفت. در این نمونه ارتباط قوی میان اسید چرب و علایم افسرده ساز تحت پوشش سطح بالای التهاب مزمن قرار داشت که حاصل از اضافه وزن و رژیم غذایی فقیر بود. پژوهش‌های بیشتری برای ارزیابی بهبود مصرف اسید چرب با درمان BWLT و تقویت ارتباط میان مصرف اسید چرب و علایم افسرده ساز بعد از کاهش وزن و بهبود رژیم غذایی مورد نیاز است.

میتوانید از لینک ابتدای صفحه، مقاله انگلیسی را رایگان دانلود فرموده و چکیده انگلیسی و سایر بخش های مقاله را مشاهده فرمایید.


موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " روانشناسی " با موضوع " ارتباط میان مصرف اسید چرب امگا با نشانه‌های افسرده ساز در میان افراد تحت درمان رفتاری برای کاهش وزن " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
ارتباط میان مصرف اسید چرب امگا با نشانه‌های افسرده ساز در میان افراد تحت درمان رفتاری برای کاهش وزن
نویسنده/ناشر/نام مجله :
Obesity science & practice
سال انتشار
2016
کد محصول
1012225
تعداد صفحات انگليسی
8
تعداد صفحات فارسی
15
قیمت بر حسب ریال
968,000
نوع فایل های ضمیمه
Pdf+Word
حجم فایل
227 کیلو بایت
تصویر پیش فرض


این مقاله ترجمه شده را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
سایر مقالات ترجمه شده روانشناسی , پزشكی , پرستاری را مشاهده کنید.
کاربر عزیز، بلافاصله پس از خرید مقاله ترجمه شده مقاله ترجمه شده و با یک کلیک می توانید مقاله ترجمه شده خود را دانلود نمایید. مقاله ترجمه شده خوداقدام نمایید.
جهت خرید لینک دانلود ترجمه فارسی کلیک کنید
جستجوی پیشرفته مقالات ترجمه شده
برای کسب اطلاعات بیشتر، راهنمای فرایند خرید و دانلود محتوا را ببینید
هزینه این مقاله ترجمه شده 968000 ریال بوده که در مقایسه با هزینه ترجمه مجدد آن بسیار ناچیز است.
اگر امکان دانلود از لینک دانلود مستقیم به هر دلیل برای شما میسر نبود، کد دانلودی که از طریق ایمیل و پیامک برای شما ارسال می شود را در کادر زیر وارد نمایید


این مقاله ترجمه شده روانشناسی در زمینه کلمات کلیدی زیر است:




Diet
mood
omega fatty acids

تاریخ انتشار در سایت: 2018-05-02
جستجوی پیشرفته مقالات ترجمه شده

خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله روانشناسی در موسسه البرز

نظرتان در مورد این مقاله ترجمه شده چیست؟

ثبت سفارش جدید