Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / مقالات ترجمه شده مهندسی كامپيوتر /

عنوان ترجمه شده مقاله: سیستم توزیع شده برای بازیابی بصری چندشاخصه‌ی وارونه

در این مقاله، ما یک استراتژی بهینه‌سازی برای تجزیه‌ی فضای بردار با استفاده از خوشه‌بندی AP ارائه کرده‌ایم. بر اساس این استراتژی تجزیه، فضای بردار به چندین فضای فرعی مستقل تقسیم می‌شود.

چکیده

با رشد ناگهانی پایگاه‌های داده‌ی بصری، نگهداری ساختارهای عظیم شاخص‌گذاری در حافظه‌ی یک سرور تنها (مجرد) غیر ممکن است. در این مقاله، یک سیستم بازیابی بصری توزیع شده‌ که مبتنی بر چندشاخص وارونه می‌باشد ارائه شده است. این سیستم برای تولید یک کتابچه کد با مصرف حافظه‌ و هزینه‌ی زمانی بسیار پایین است. به منظور بهبود کارایی، یک استراتژی تجزیه‌ی فضای برداری برای خوشه‌بندی انتشار وابستگی (خویشاوندی) انجام می‌شود. در ضمن، یک چارچوب توزیع شده برای چندشاخص وارونه‌ معرفی شده است تا کارایی زمانی را بهبود دهد. کارهای ما بر روی پایگاه داده‌ی مقیاس بزرگ INRIA Holidays and Flickr 1M اعتبار سنجی شده است. نتایج آزمایشات ما نشان می‌دهد که کارایی PQ به شکل زیادی بهبود یافته است و سیستم بازیابی بصری با دقت مناسبی تسریع شده است.

1-مقدمه

درسال‌های اخیر، ویژگی‌های محلی به صورت گسترده‌ای برای نمایش یک تصویر در سیستم‌های بازیابی تصویر محتوا محور [1و2و3] مانند شناسایی کپی ویدئو، جستجوی مکان متحرک، جستجوی محصول متحرک و بازیابی تصویر وب استفاده شده‌اند. در جدیدترین فناوری‌های سیستم‌های جستجوی بصری، فرآیند‌های پرس‌وجو می‌توانند به دو مرحله‌ تقسیم شوند. ابتدا، هم برای تصاویر پرس‌وجو و هم تصاویر ارجاع (مرجع) ویژگی‌های محلی استخراج شده و به لغات بصری تبدیل عددی (مرقوم سازی یا تبدیل یک مجموعه پیوسته از مقادیر به مجموعه‌ای گسسته از اعداد) می‌شوند...

میتوانید از لینک ابتدای صفحه، مقاله انگلیسی را رایگان دانلود فرموده و چکیده انگلیسی و سایر بخش های مقاله را مشاهده فرمایید.

 


موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " مهندسی فناوری اطلاعات " با موضوع " سیستم توزیع شده برای بازیابی بصری چندشاخصه‌ی وارونه " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
سیستم توزیع شده برای بازیابی بصری چندشاخصه‌ی وارونه
نویسنده/ناشر/نام مجله :
Neurocomputing
سال انتشار
2016
کد محصول
1012254
تعداد صفحات انگليسی
9
تعداد صفحات فارسی
24
قیمت بر حسب ریال
968,000
نوع فایل های ضمیمه
Pdf+Word
حجم فایل
1 مگا بایت
تصویر پیش فرض


این مقاله ترجمه شده را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
سایر مقالات ترجمه شده مهندسی فناوری اطلاعات , مهندسی كامپيوتر را مشاهده کنید.
کاربر عزیز، بلافاصله پس از خرید مقاله ترجمه شده مقاله ترجمه شده و با یک کلیک می توانید مقاله ترجمه شده خود را دانلود نمایید. مقاله ترجمه شده خوداقدام نمایید.
جهت خرید لینک دانلود ترجمه فارسی کلیک کنید
جستجوی پیشرفته مقالات ترجمه شده
برای کسب اطلاعات بیشتر، راهنمای فرایند خرید و دانلود محتوا را ببینید
هزینه این مقاله ترجمه شده 968000 ریال بوده که در مقایسه با هزینه ترجمه مجدد آن بسیار ناچیز است.
اگر امکان دانلود از لینک دانلود مستقیم به هر دلیل برای شما میسر نبود، کد دانلودی که از طریق ایمیل و پیامک برای شما ارسال می شود را در کادر زیر وارد نمایید


این مقاله ترجمه شده مهندسی فناوری اطلاعات در زمینه کلمات کلیدی زیر است:


Distributed Inverted Multi-index
APC-PQ
Visual Retrieval

تاریخ انتشار در سایت: 2018-05-07
جستجوی پیشرفته مقالات ترجمه شده
نظرتان در مورد این مقاله ترجمه شده چیست؟

ثبت سفارش جدید