Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / مقالات ترجمه شده مهندسی كامپيوتر /

عنوان ترجمه شده مقاله: یک الگوریتم بهینه‌سازی چندعامله برای مسئله‌ی زمانبندی پروژه‌ی منبع محدود

هدف این مقاله طراحی یک الگوریتم جدید بهینه‌سازی چندعامله (MAOA) است که در آن رفتارهای کلیدی عامل و مکانیزم مبتنی بر جمعیت هوش ازدحامی برای حل RCPSP مورد استفاده قرار گرفته است.

چکیده

در این مقاله یک الگوریتم بهینه‌سازی چندعامله (MAOA) برای حل مسئله‌ی زمانبندی پروژه دارای منابع محدود (RCPSP) ارائه شده است. در MAOA، چندین عامل در یک محیط گروه‌بندی شده که هر عامل در آن یک راه‌حل ممکن است کار می‌کنند. سیر تکاملی عامل‌ها با استفاده از جهار عنصر اصلی در MAOA بدست می‌آید که شامل رفتار اجتماعی، رفتار مستقل، خودیادگیری و تعدیل (تطبیق) محیط می‌باشد. رفتار اجتماعی شامل جهانی و محلی برای انجام اکتشاف است. از طریق رفتار اجتماعی جهانی، عامل رهبر در هر گروه توسط بهترین رهبر جهانی راهنمای و هدایت می‌شود. از طریق رفتار اجتماعی محلی، هر عامل توسط عامل رهبر گروه خودش راهنمایی می‌گردد. از طریق رفتار مستقل، هر عامل از همسایگی (مجاورت) خود بهره‌برداری می‌کند. از طریق خودیادگیری، بهترین عامل یک جستجوی تشدید شده را برای بهره‌بردای بیشتر در منطقه‌ی امیدبخش انجام می‌دهد. در ضمن، برخی عامل‌های بین گروه‌ها مهاجرت می‌کنند تا به منظور به اشتراک گذاری اطلاعات، محیط را به صورت پویا تعدیل نمایند. پیاده‌سازی MAOA برای حل RCPSP به صورت مفصل در ادامه آورده شده است و تاثیرات پارامترهای کلیدی MAOA بر اساس روش طراحی آزمایش تاگوچی مورد بررسی قرار گرفته است. نتایج آزمایش عددی با استفاده از سه مجموعه‌ از نمونه‌های الگوبرداری فراهم شده است. مقایسه با‌ الگوریتم‌های موجود نشان‌دهنده‌ی کارایی روش MAOA ارائه شده برای حل RCPSP است.

1. مقدمه

مسئله زمانبندی پروژه‌ی منبع محدود (RCPSP) به معنی زمانبندی فعالیت‌های پروژه در طول زمان و تحت محدودیت‌های موجود برای منابع در دسترس است (Brucker, Drexl, Mohring, Neumann, & Pesch, 1999). RCPSP یکی از غیرقابل کنترل‌تری مسائل NP-Hard در زمینه‌ی تحقیق در عملیات و علم مدیریت است (Mohring, Schulz, Stork, & Uetz, 2003). RCPSP در زمینه‌های متعدد مهندسی مانند تحقیقات پزشکی (Hartmann, 1997) و توسعه‌ی نرم‌افزار (Alba & Chicano, 2007) متداول است. مسائل زمانبندی زیادی می‌توانند به شکل خاصی از RCPSPS تبدیل شوند که نمونه‌ی آنها شامل زمانبندی فروشگاه-کار، زمانبندی جریان-کارگاه، زمانبندی کارگاه-باز و زمانبندی پروژه است (Leung, 2004). هم برای تحقیقات آکادمیک و هم برای کاربردهای مهندسی مهم است که الگوریتم‌های موثری برای حل RCPSP ارائه دهند...

میتوانید از لینک ابتدای صفحه، مقاله انگلیسی را رایگان دانلود فرموده و چکیده انگلیسی و سایر بخش های مقاله را مشاهده فرمایید.


موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " مهندسی كامپيوتر " با موضوع " یک الگوریتم بهینه‌سازی چندعامله برای مسئله‌ی زمانبندی پروژه‌ی منبع محدود " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
یک الگوریتم بهینه‌سازی چندعامله برای مسئله‌ی زمانبندی پروژه‌ی منبع محدود
نویسنده/ناشر/نام مجله :
Expert Systems with Applications
سال انتشار
2015
کد محصول
1012257
تعداد صفحات انگليسی
11
تعداد صفحات فارسی
39
قیمت بر حسب ریال
1,083,500
نوع فایل های ضمیمه
Pdf+Word
حجم فایل
2 مگا بایت
تصویر پیش فرض


این مقاله ترجمه شده را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
سایر مقالات ترجمه شده مهندسی كامپيوتر را مشاهده کنید.
کاربر عزیز، بلافاصله پس از خرید مقاله ترجمه شده مقاله ترجمه شده و با یک کلیک می توانید مقاله ترجمه شده خود را دانلود نمایید. مقاله ترجمه شده خوداقدام نمایید.
جهت خرید لینک دانلود ترجمه فارسی کلیک کنید
جستجوی پیشرفته مقالات ترجمه شده
برای کسب اطلاعات بیشتر، راهنمای فرایند خرید و دانلود محتوا را ببینید
هزینه این مقاله ترجمه شده 1083500 ریال بوده که در مقایسه با هزینه ترجمه مجدد آن بسیار ناچیز است.
اگر امکان دانلود از لینک دانلود مستقیم به هر دلیل برای شما میسر نبود، کد دانلودی که از طریق ایمیل و پیامک برای شما ارسال می شود را در کادر زیر وارد نمایید


این مقاله ترجمه شده مهندسی كامپيوتر در زمینه کلمات کلیدی زیر است:



Resource constrained project scheduling

تاریخ انتشار در سایت: 2018-05-07
جستجوی پیشرفته مقالات ترجمه شده

خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله مهندسی كامپيوتر در موسسه البرز

نظرتان در مورد این مقاله ترجمه شده چیست؟

ثبت سفارش جدید