Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / مقالات ترجمه شده مهندسی برق /

عنوان ترجمه شده مقاله: روش‌هایی برای بهبود کارایی روغن‌های عایق استر طبیعی در کاربردهای ترانسفورماتور قدرت: مطالعه مروری

مرور کوتاهی بر روش‌های مورد استفاده به‌منظور بهبود کارایی روغن‌های NEI برای ترانس‌های غوطه‌ور در روغن در این مقاله ارائه شده است. روغن‌های NEI گزینه‌های مناسبی برای جایگزین کردن روغن‌های MI هستند.

چکیده

حتی با اینکه روغن‌های عایق طبیعی (NEI) روغن‌های دوستدار محیط‌زیست هستند، اما این روغن‌ها به‌صورت گسترده در ترانسفورماتورهای قدرت ولتاژ بالای غوطه‌ور در روغن استفاده نمی‌شود به خاطر مشخصه‌های نامطلوبشان نظیر نقطه ریزش پایین، پایداری اکسیداسیون کم، مقاومت پایین در مقابل برخورد صاعقه و گرانروى سينماتيکى کم. از این رو، تلاش بیشتری به‌منظور غلبه بر کاستی‌های روغن‌های NEI صورت گرفته است شامل اضافه کردن مواد افزودنی، اصلاح ساختار شیمیایی روغن‌ها و نیز تغییر طراحی ترانس به‌منظور تضمین کارایی این روغن‌ها. این مقاله مروری، بر روش‌های مورد استفاده به‌منظور بهبود کارایی روغن‌های NEI در ترانس‌های قدرت تمرکز دارد که عبارت‌اند از (1) کاهش نقطه ریزش، (2) اصلاحات شیمیایی، (3) تغییر طراحی ترانس (4) اضافه کردن نانو ذرات (5) اضافه کردن مواد افزودنی مقاوم در مقابل صاعقه و (6) اضافه کردن آنتی‌اکسیدان‌ها. مزایا و چالش‌های هر روش نیز مورد بحث قرار می‌گیرد. باور ما بر این است که این مقاله مروری درک بهتری به محققین و دانشمندان در این حوزه ارائه خواهد کرد.

1-مقدمه

ثابت شده است که روغن‌های استر طبیعی (NEI) روغن‌های قابل‌اطمینانی برای جایگزینی به‌جای روغن‌های عایق معدنی (MI) می‌باشد به خاطر اینکه روغن‌های معدنی عمر ورقه‌های عایق را تحت ولتاژهای بالا در ترانسفورماتورهای قدرت غوطه‌ور در روغن، کاهش می‌دهند. علاوه بر این، روغن‌های NEI ازنظر زیست‌محیطی ایمن هستند به این خاطر که ازنظر زیستی تجزیه‌پذیر بوده و از منابع تجدید پذیر و بادوام استخراج می‌شوند. همچنین، روغن‌های NEI دارای اشتعال‌پذیری کمتری در مقایسه با روغن‌های MI می‌باشند و دارای سولفور که یک ماده خورنده است، نیستند. این روغن‌ها همچنین مقاومت دی‌الکتریک مناسبی را از خود نشان داده و همین امر آن‌ها را به گزینه‌های مناسبی برای جایگزینی روغن‌های MI در ترانس‌های قدرت بدل کرده است....

میتوانید از لینک ابتدای صفحه، مقاله انگلیسی را رایگان دانلود فرموده و چکیده انگلیسی و سایر بخش های مقاله را مشاهده فرمایید.



موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " مهندسی برق " با موضوع " روش‌هایی برای بهبود کارایی روغن‌های عایق استر طبیعی در کاربردهای ترانسفورماتور قدرت: مطالعه مروری " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
روش‌هایی برای بهبود کارایی روغن‌های عایق استر طبیعی در کاربردهای ترانسفورماتور قدرت: مطالعه مروری
نویسنده/ناشر/نام مجله :
Electric Power Systems Research
سال انتشار
2017
کد محصول
1012853
تعداد صفحات انگليسی
13
تعداد صفحات فارسی
40
قیمت بر حسب ریال
1,265,000
نوع فایل های ضمیمه
Pdf+Word
حجم فایل
4 مگا بایت
تصویر پیش فرض


این مقاله ترجمه شده را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
سایر مقالات ترجمه شده مهندسی برق را مشاهده کنید.
کاربر عزیز، بلافاصله پس از خرید مقاله ترجمه شده مقاله ترجمه شده و با یک کلیک می توانید مقاله ترجمه شده خود را دانلود نمایید. مقاله ترجمه شده خوداقدام نمایید.
جهت خرید لینک دانلود ترجمه فارسی کلیک کنید
جستجوی پیشرفته مقالات ترجمه شده
برای کسب اطلاعات بیشتر، راهنمای فرایند خرید و دانلود محتوا را ببینید
هزینه این مقاله ترجمه شده 1265000 ریال بوده که در مقایسه با هزینه ترجمه مجدد آن بسیار ناچیز است.
اگر امکان دانلود از لینک دانلود مستقیم به هر دلیل برای شما میسر نبود، کد دانلودی که از طریق ایمیل و پیامک برای شما ارسال می شود را در کادر زیر وارد نمایید


این مقاله ترجمه شده مهندسی برق در زمینه کلمات کلیدی زیر است:





Transformer
Insulating oil
Vegetable-based oil
Natural ester insulating oil

تاریخ انتشار در سایت: 2018-07-10
جستجوی پیشرفته مقالات ترجمه شده

خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله مهندسی برق در موسسه البرز

نظرتان در مورد این مقاله ترجمه شده چیست؟

ثبت سفارش جدید