Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / مقالات ترجمه شده مهندسی صنايع /

عنوان ترجمه شده مقاله: تحوّل یک تکنیک برنامه ریزی خطی برای مسائل MAGDM با اطلاعات فازی شهودی با ارزش بازه ای

ترجمه مقاله درباره برنامه ریزی خطی (linear programming) آماده دانلود است. هدف از این مقاله ارائه یک فرمولاسیون از مسائل تصمیم گیری گروهی چند شاخصه (MAGDM) است. در این مقاله، مسئله MAGDM در قالب یک مسئله برنامه ریزی خطی فرموله می شود و سپس، یک رویکرد جدید برای حل این مسئله پیشنهاد می گردد.
 چکیده

محققان بر این باورند که مسائل تصمیم گیری چند شاخصه جزء مسائل خوش تعریف و ساختار یافته نیستند. این امر حتی با توجه به وجود عدم اطمینان اطلاعات تصمیم گیران در رابطه با این مسائل، تشدید پیدا می کند. در سال های اخیر، مجموعه های فازی شهودی با ارزش بازه ای (بعد از این به صورت IVIFها بیان میشود) به عنوان یک کلیتی از مجموعه های فازی ترتیبی، شناخته شده اند و به طور وسیعی در برخورد با مسائل تصمیم گیری با عدم اطمینان کاربرد دارند. با این حال، از جنبه های برنامه ریزی ریاضی مجموعه های فازی با ارزش بازه ای و برنامه های کاربردی آنها در مسائل تصمیم گیری صرف نظر شده است. برای تقویت روش برنامه ریزی ریاضی در محیط IVIF، یک مسئله تصمیم گیری گروهی چند شاخصه IVIF به عنوان یک مدل برنامه ریزی خطی فرموله می شود. با استفاده از تغییر متغیر و مفهوم عملگر های تجمعی، مدل پیشنهادی به یک مدل برنامه ریزی خطی معادل قابل حل با روش های معمول تبدیل شده است. کاربرد روش پیشنهادی در یک مسئله تصمیم گیری گروهی نشان داده می شود و با اثبات سازگاری روش پیشنهادی با روش قبلی، نتایج بدست آمده با روشی مشابه مقایسه می شود. منطق قابل اطمینان و قابل فهم با سهولت محاسباتی از مزیت های اصلی روش پیشنهادی محسوب می شود. حل مسائل برنامه ریزی خطی IVIF می تواند در مسائل دیگری که در این زمینه فرموله شده اند به کار گرفته شود.

-1مقدمه

تصمیم گیری چند معیاره یکی از مفهومی ترین زمینه های تحقیق در عملیات است. از دیدگاه مدیریتی، مسائل تصمیم گیری می توانند به دو دسته مسائل برنامه ریزی و انتخاب تقسیم بندی شوند (سیمون، 1977). تصمیم گیری چند معیاره ( که از این به بعد آن را MCDM میخوانیم) این مسائل را در نظر میگیرند که در آن معیارهای متعددی باید برای یک اتخاذ مطلوب برآورده شوند. MCDM بیشتر به تصمیم گیری های چند هدفه (از این به بعد آن را MODM می خوانیم) و تصمیم گیری های چند شاخصه (که از این به بعد آن را MADM گوییم) تقسیم می شوند (کلیماکو، 1997). معمولا MODM مسائل نوع برنامه ریزی را در نظر می گیرد در حالی که MADM  در تقابل با مسائل انتخابی است… 

میتوانید از لینک ابتدای صفحه، مقاله انگلیسی را رایگان دانلود فرموده و چکیده انگلیسی و سایر بخش های مقاله را مشاهده فرمایید.


موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " مهندسی صنايع " با موضوع " تحوّل یک تکنیک برنامه ریزی خطی برای مسائل MAGDM با اطلاعات فازی شهودی با ارزش بازه ای " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
تحوّل یک تکنیک برنامه ریزی خطی برای مسائل MAGDM با اطلاعات فازی شهودی با ارزش بازه ای
نویسنده/ناشر/نام مجله :
Expert SystemsWith Applications
سال انتشار
2015
کد محصول
1012873
تعداد صفحات انگليسی
8
تعداد صفحات فارسی
19
قیمت بر حسب ریال
968,000
نوع فایل های ضمیمه
pdf+word
حجم فایل
1 مگا بایت
تصویر پیش فرض


این مقاله ترجمه شده را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
سایر مقالات ترجمه شده مهندسی صنايع , مديريت را مشاهده کنید.
کاربر عزیز، بلافاصله پس از خرید مقاله ترجمه شده مقاله ترجمه شده و با یک کلیک می توانید مقاله ترجمه شده خود را دانلود نمایید. مقاله ترجمه شده خوداقدام نمایید.
جهت خرید لینک دانلود ترجمه فارسی کلیک کنید
جستجوی پیشرفته مقالات ترجمه شده
برای کسب اطلاعات بیشتر، راهنمای فرایند خرید و دانلود محتوا را ببینید
هزینه این مقاله ترجمه شده 968000 ریال بوده که در مقایسه با هزینه ترجمه مجدد آن بسیار ناچیز است.
اگر امکان دانلود از لینک دانلود مستقیم به هر دلیل برای شما میسر نبود، کد دانلودی که از طریق ایمیل و پیامک برای شما ارسال می شود را در کادر زیر وارد نمایید


این مقاله ترجمه شده مهندسی صنايع در زمینه کلمات کلیدی زیر است:




Multiattribute group decision making
Interval valued intuitionistic fuzzy sets
Variable transform

تاریخ انتشار در سایت: 2018-07-12
جستجوی پیشرفته مقالات ترجمه شده

خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله مهندسی صنايع در موسسه البرز

نظرتان در مورد این مقاله ترجمه شده چیست؟

ثبت سفارش جدید