Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / مقالات ترجمه شده مهندسی كامپيوتر /

عنوان ترجمه شده مقاله: تکنیک پردازش تصویر و یادگیری ماشین، برای ارزیابیِ احتمالاتی و تمام خودکارِ تصاویر پزشکی

ترکیب الگوریتم‌های یادگیری ماشین و پارامتری سازی تصویر می‌تواند یک حوزه‌ی پژوهشی جدیدی را در زمینه‌ی پارامتری سازی تصویر مالتی رزولوشن ایجاد نماید و می‌تواند در حوزه‌هایی مانند پزشکی، صنعتی و سایر دامنه‌هایی که با بافت‌ها و سطح مشابه با بافت‌ها سر و کار دارند بکار گرفته شود.
 چکیده

در این مقاله، قصد داریم نتایجِ به دست آمده از مطالعه‌ی بلند مدتی که با استفاده از روش‌های پردازش تصویر و داده‌کاوی بر روی تصویر برداری پزشکی انجام داده‌ایم را ارائه دهیم. با توجه به اینکه تکامل تصاویر پزشکی مدرن به طور فزاینده‌ای پیچیده گردیده است، از ابزارهای تحلیلی پیشرفته و ابزارهای پشتیبانی از تصمیم، در ادغامِ نتایج جزئئ تشخیص استفاده گردیده است. یک چنین نتایجی که جزئی بوده و کامل نیستند، به وسیله‌ی آزمایش‌های مکرری که نقص قابل ملاحظه ای دارند به دست آمده و از این رو به منظور تصمیم گیری در خصوص احتمال وجود یک بیماری در یک بیمار خاص، این نتایج با هم ادغام شده تا به نتیجه‌گیری نهایی دست پیدا کنیم. در این مقاله، مسائل مختلفی را  که عملکرد قابل ملاحظه ای در حوزه‌ی پزشکی دارند، مورد مطالعه قرار می‌دهیم: بهبود قدرت پیش‌گویی آزمایش‌های بالینی، با بکار گیری احتمالاتِ قبل و بعد از تست، نمایش بافت، استخراج ویژگیِ مالتی رزولوشن، ایجاد ویژگی و الگوریتم‌های داده‌کاوی. مطالعات بلند مدت ما، به سه مسئله‌ی قابل ملاحظه دست یافته است: اولین بهبودی، مربوط به افزایش قابل ملاحظه­ ی احتمالات تشخیص بیماری، در قبل از آزمایش از سوی پزشکان متخصص بود. دوم، بهبودی‌های قابل ملاحظه ای در استفاده از پارامتری سازی تصاویر مالتی رزولوشن به دست آمده است. روش‌های یادگیری ماشین، به همراه انتخاب زیر مجموعه‌ی ویژگی بر روی این پارامترها نیز در سطح زیادی باعث افزایش کارائی تشخیص بیماری گردیده است. ساخت ویژگی به وسیله ­ی تحلیل مؤلفه‌های اساسی بر روی این ویژگی‌ها، باعث ارتقای نتایج به یک سطح بالاتری از میزان صحت گردیده است. با روش پیشنهادی، بهبود قابل ملاحظه ای در نتایج بالینی در طی این مطالعه به دست آمده است. قابل ملاحظه ترین نتیجه‌ ای که در این مطالعه بدست آمده است، بهبود قدرت تشخیص در فرآیند کلی تشخیص می‌باشد. روش ترکیبی ما می‌تواند به عنوان یک دستیار کمکی و نه یک جایگزین برای قضاوت پزشکان بکار گرفته شده و ممکن است به تصمیم گیری در آزمایش‌های مقرون به صرفه کمک ساز باشد.

-1مقدمه

طب داخلی و به طور خاص علم پزشکی قلب و عروق، با آزمایش‌های تصویربرداری تشخیصی فراوانی برای پزشکان می‌باشد به طوری که این آزمایش‌ها به آن‌ها کمک کرده تا مشکلات و ناهنجاری‌های مختلف را تشخیص دهند. در تصویربرداری تشخیصی، از یک سری روش برای ایجاد تصاویری از ساختارها و تابع داخل بدن انسان استفاده می‌شود. انتخاب فناوری تصویری برداری، وابسته به نشانه‌هایی بوده که بیماری از خود نشان داده و همچنین وابسته به بخشی از بدن که مورد معاینه قرار می‌گیردنیزمی‌باشد. اشعه‌های ایکس، اسکن‌های توموگرافی کامپیوتری (CT)، اسکن‌های پزشکی هسته‌ای (شامل جرقه نگاری)، اسکن‌های تصویربرداری تشدید مغناطیسی(MRI)  و اسکن‌های فراصوتی را می‌توان انواع مختلفی از تصویربرداری‌های تشخیصی به شمار آورد…

میتوانید از لینک ابتدای صفحه، مقاله انگلیسی را رایگان دانلود فرموده و چکیده انگلیسی و سایر بخش های مقاله را مشاهده فرمایید.


موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " مهندسی برق " با موضوع " تکنیک پردازش تصویر و یادگیری ماشین، برای ارزیابیِ احتمالاتی و تمام خودکارِ تصاویر پزشکی " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
تکنیک پردازش تصویر و یادگیری ماشین، برای ارزیابیِ احتمالاتی و تمام خودکارِ تصاویر پزشکی
نویسنده/ناشر/نام مجله :
Computer methods and programs in biomedicine
سال انتشار
2011
کد محصول
1012899
تعداد صفحات انگليسی
12
تعداد صفحات فارسی
25
قیمت بر حسب ریال
1,265,000
نوع فایل های ضمیمه
pdf+word
حجم فایل
873 کیلو بایت
تصویر پیش فرض


این مقاله ترجمه شده را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
سایر مقالات ترجمه شده مهندسی برق , مهندسی كامپيوتر را مشاهده کنید.
کاربر عزیز، بلافاصله پس از خرید مقاله ترجمه شده مقاله ترجمه شده و با یک کلیک می توانید مقاله ترجمه شده خود را دانلود نمایید. مقاله ترجمه شده خوداقدام نمایید.
جهت خرید لینک دانلود ترجمه فارسی کلیک کنید
جستجوی پیشرفته مقالات ترجمه شده
برای کسب اطلاعات بیشتر، راهنمای فرایند خرید و دانلود محتوا را ببینید
هزینه این مقاله ترجمه شده 1265000 ریال بوده که در مقایسه با هزینه ترجمه مجدد آن بسیار ناچیز است.
اگر امکان دانلود از لینک دانلود مستقیم به هر دلیل برای شما میسر نبود، کد دانلودی که از طریق ایمیل و پیامک برای شما ارسال می شود را در کادر زیر وارد نمایید


این مقاله ترجمه شده مهندسی برق در زمینه کلمات کلیدی زیر است:




Machine learning
Coronary artery disease
Medical diagnostics

تاریخ انتشار در سایت: 2018-07-16
جستجوی پیشرفته مقالات ترجمه شده

خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله مهندسی برق در موسسه البرز

نظرتان در مورد این مقاله ترجمه شده چیست؟

ثبت سفارش جدید