Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / مقالات ترجمه شده مهندسی كامپيوتر /

عنوان ترجمه شده مقاله: چارچوب تخصیص منابع مشتری گرا در رادیوشناختی

انتظار می رود نسل بعدی شبکه های بی سیم از تکنیک اشتراک گذاری امواج انعطاف پذیر برای دستیابی کارآمد تر و عادلانه تر به کاربرد امواج استفاده کند. در این مقاله، ابتدا خطوط اصلی سناریوی آینده ی ممکنِ چارچوب مبادله ی امواج ارائه شده است. این چارچوب اجاره کوتاه مدت باندهای امواج استفاده نشده را برای ارائه دهندگان خدمات مختلف در نظر می گیرد.
 چکیده

امواج یا امواج رادیویی از جمله منابع به شدت منظم و گران قیمت در سراسر جهان می باشد. در تلاش برای بهبود بهره وری استفاده از آن، مدل تخصیص امواج دیگری ارائه شده است. یکی از این روش ها روش دسترسی به امواج پویاست که به رادیو رادیوشناختی اجازه ی استفاده یا به اشتراک گذاریِ امواج، در شیوه ای مناسب را می دهد. این مقاله چارچوبی برای یک معماری ارائه می دهد که در آن باند های موجِ استفاده نشده، بصورت کوتاه مدت به ارائه دهندگان خدماتِ مختلف داده می شوند. این چارچوب، بر فرآیند تخصیص منابع از این باند های موجِ اجاره ای به مشتریان تمرکز می کند. این مدلِ ارائه شده می تواند به عنوان ابزار پشتیبانیِ تصمیم گیری ای که دستیابی به کیفیت خدمات مورد نیاز کاربران شخصی و استفاده ی موثر از منابع شبکه را تامین می کند، مورد استفاده قرار گیرد. فرضیه اینست که اطلاعات مشتری، یک استراتژی مدیریت منابع مشتری گرای کارآمد را ارائه می دهد؛ بنابراین فرآیند تخصیص، اطلاعاتی در مورد آمار مشتری و رفتار عملیشان را ادغام می کند. شبیه سازی با حالات زندگی واقعی در شبکه های سلولی (تلفن همراه) انجام شده است: تصمیم گیری برای مبادله (دست به دست کردن: handoff)، تخصیص منابع در شروع تماس، و به حداکثر رساندن سود در تخصیص ایستگاه های اصلی تلفن همراه. در هر حالت، نتایج نشان می دهد که مدل پیشنهادی در مقایسه با رویکردهای مبتنی بر،  اول آمده- اول خدمت (first- com first-serve) از نظر افزایش درآمد بهتر عمل می کند. نتایج شبیه سازی ثابت می کند که اندازه ی جمعیت یک گروهِ مشتری، همیشه به عنوان یک شاخص برای درآمد بالاتر برای ارائه دهنده ی خدمات نیست.

1-مقدمه

توسعه ی فن آوری ها و زیرساخت های مخابراتی، نقش حیاتی ای در رفع نیازهای متنوع مردم و بهبود کیفیت زندگی شان، از طریق توسعه ی درون- ارتباطیِ بسیاری از بخش های دیگر، بازی می کند. این توسعه، حوزه ی گسترده ای از خدمات مانند پخش صدا و سیما، ارتباطات حمل و نقل هوایی و دریایی، ایستگاه های رادیویی و سیستم های هدایت رادیویی، ارتباطات فضایی، خدمات مخابراتی ثابت و عمومی موبایل، خدمات هوارادیوشناختی، و غیره را پوشش می دهد. همه ی این فن آوری ها بر ارتباطات رادیویی متکی است و اساسی ترین منبع، امواج یا امواج فرکانسی است. واژه ی امواج یا امواج اساسا به مجموعه ای از انواع مختلفی از اشعه های الکترومغناطیسیِ با طول موج مختلف اشاره دارد (Fette، 2006). هر تکنولوژی نیاز به سخت افزارهای منحصر به فردی دارد که برای ارسال و دریافت این امواج رادیوییِ مختلف مناسب است. به منظور به حداقل رساندن تداخل در میان آنها، هریک به باندهای خاصی از امواج محدود شده اند. بنابراین نیاز است استفاده از امواج فرکانس رادیویی در میان خدمات رادیویی مختلفی به اشتراک گذاشته شوند و باید آن را به نحو احسن، بهینه و اقتصادی در انطباق با مقررات سیاست های ملی و بین المللی استفاده نمود...

میتوانید از لینک ابتدای صفحه، مقاله انگلیسی را رایگان دانلود فرموده و چکیده انگلیسی و سایر بخش های مقاله را مشاهده فرمایید.


موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " مهندسی كامپيوتر " با موضوع " چارچوب تخصیص منابع مشتری گرا در رادیوشناختی " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
چارچوب تخصیص منابع مشتری گرا در رادیوشناختی
نویسنده/ناشر/نام مجله :
Elsevier, Computers & Industrial Engineering
سال انتشار
2010
کد محصول
1012900
تعداد صفحات انگليسی
10
تعداد صفحات فارسی
25
قیمت بر حسب ریال
1,083,500
نوع فایل های ضمیمه
pdf+word
حجم فایل
3 مگا بایت
تصویر پیش فرض


این مقاله ترجمه شده را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
سایر مقالات ترجمه شده مهندسی كامپيوتر را مشاهده کنید.
کاربر عزیز، بلافاصله پس از خرید مقاله ترجمه شده مقاله ترجمه شده و با یک کلیک می توانید مقاله ترجمه شده خود را دانلود نمایید. مقاله ترجمه شده خوداقدام نمایید.
جهت خرید لینک دانلود ترجمه فارسی کلیک کنید
جستجوی پیشرفته مقالات ترجمه شده
برای کسب اطلاعات بیشتر، راهنمای فرایند خرید و دانلود محتوا را ببینید
هزینه این مقاله ترجمه شده 1083500 ریال بوده که در مقایسه با هزینه ترجمه مجدد آن بسیار ناچیز است.
اگر امکان دانلود از لینک دانلود مستقیم به هر دلیل برای شما میسر نبود، کد دانلودی که از طریق ایمیل و پیامک برای شما ارسال می شود را در کادر زیر وارد نمایید


این مقاله ترجمه شده مهندسی كامپيوتر در زمینه کلمات کلیدی زیر است:


cognitive radio

تاریخ انتشار در سایت: 2018-07-16
جستجوی پیشرفته مقالات ترجمه شده

خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله مهندسی كامپيوتر در موسسه البرز

نظرتان در مورد این مقاله ترجمه شده چیست؟

ثبت سفارش جدید