Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / مقالات ترجمه شده مهندسی برق /

عنوان ترجمه شده مقاله: پلاسمونیک ها برای تجهیزات فتوولتائیک پیشرفته

ترجمه مقاله در مورد فتوولتائیک، آماده دانلود است. توانایی ساخت جاذب‌های فتوولتائیک ضخیم و از نظر فیزیکی بسیار نازک می‌تواند طراحی‌های دستگاه‌های فتوولتائیک با کارایی بالا را متحول کند. این امر با استفاده از متمرکز سازی نور از طریق پراکندگی رزونانس و غلظت نور در آرایه‌های نانو ذرات فلزی، یا با کوپلینگ نور در پلاریتون های سطح پلاسمونیک و حالت‌های فوتونی که در لایه نیمه‌رسانا پخش می‌شود، امکان‌پذیر است.

چکیده

حوزه نوظهور پلاسمونیک ها روش‌هایی را برای هدایت و متمرکزسازی نور در مقیاس نانو، که خیلی کمتر از طول‌موج نور در فضای آزاد است، ارائه کرده است. امروزه، محققین حوزه پلاسمونیک ها توجه خود را بیشتر به سمت فتوولتائیک ها معطوف کرده‌اند و در این حوزه، به طراحی روش‌های مبتنی بر پلاسمونیک پرداخته‌اند که می‌توان از این روش‌ها برای بهبود قدرت جذب در تجهیزات فتوولتائیک، کاهش قابل‌توجه در ضخامت فیزیکی لایه‌های جاذب فتوولتائیک استفاده کرده و گزینه‌های جدیدی نیز برای طراحی سلول‌های خورشیدی به دست آمده است. در این مقاله مروری، پیشرفت‌های اخیر در حوزه پلاسمونیک ها و فتوولتائیک ها ارائه شده و دورنمایی در مورد آینده سلول‌های خورشیدی مبتنی بر این مفاهیم پیشنهاد می‌گردد.

فتوولتائیک، به معنی تبدیل نور خورشید به الکتریسیته، یک فناوری قابل‌اطمینان است که می‌تواند به تولید توان الکتریکی روی مقیاس بزرگ کمک کند. تولید فتوولتائیک خورشیدی در سرتاسر دنیا بیش از 5 GW در سال 2008 است و پیش‌بینی می‌شود که به بیش از 20 GW تا سال 2015 نیز افزایش یابد. فتوولتائیک ها سهم قابل‌توجهی در حل مسئله انرژی دارند که جامعه ما در آینده با آن روبرو است. به‌منظور تولید توان از سیستم فتوولتائیک قابل‌رقابت با فناوری‌های سوخت فسیلی، هزینه مورد نیاز می‌بایست 2 تا 5 برابر کاهش یابد. در حال حاضر بیشتر بازار سلول‌های خورشیدی بر اساس ویفرهای سیلیکونی کریستالی با ضخامت بین 180 تا 300 μm است و بیشتر قیمت سلول‌های خورشیدی نیز به خاطر هزینه‌های مربوط به مواد سیلیکونی و ساخت آن‌ها است. از این رو، سلول‌های خورشیدی نازک، با ضخامت‌های فیلم در محدوده 1-2 میکرومتر، بر زیر لایه‌هایی از قبیل شیشه، پلاستیک یا فولاد ضد زنگ قرار می‌گیرد. سلول‌های خورشیدی نازک از انواع نیمه‌هادی‌ها شامل Si، GaAs، CdTe و CuInSe2 آمورف و پلی کریستالی و همچنین نیمه‌رسانای ارگانیک ساخته می‌شوند. یک محدودیت مهم در تمام فن‌آوری‌های سلول‌های خورشیدی نازک، این است که جذب نور نزدیک نوار شکاف کم است، به‌ویژه برای نیمه‌هادی دارای نوار شکاف غیرمستقیم نظیر Si. بنابراین، تشکیل سلول خورشیدی نازک به‌طوری که نور در داخل آن به دام بیفتد برای افزایش جذب بسیار مهم است. کاهش قابل‌توجه ضخامت سلول‌های خورشیدی نازک نیز امکان استفاده در مقیاس وسیع این مواد نیمه‌رسانای نادر مانند In و Te را که در مقادیر کم در پوسته زمین در دسترس هستند، فراهم می‌کند....

میتوانید از لینک ابتدای صفحه، مقاله انگلیسی را رایگان دانلود فرموده و چکیده انگلیسی و سایر بخش های مقاله را مشاهده فرمایید.


موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " مهندسی برق " با موضوع " پلاسمونیک ها برای تجهیزات فتوولتائیک پیشرفته " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
پلاسمونیک ها برای تجهیزات فتوولتائیک پیشرفته
نویسنده/ناشر/نام مجله :
NATURE MATERIALS
سال انتشار
2010
کد محصول
1013086
تعداد صفحات انگليسی
10
تعداد صفحات فارسی
20
قیمت بر حسب ریال
1,210,000
نوع فایل های ضمیمه
Pdf+Word
حجم فایل
6 مگا بایت
تصویر پیش فرض


این مقاله ترجمه شده را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
سایر مقالات ترجمه شده مهندسی برق را مشاهده کنید.
کاربر عزیز، بلافاصله پس از خرید مقاله ترجمه شده مقاله ترجمه شده و با یک کلیک می توانید مقاله ترجمه شده خود را دانلود نمایید. مقاله ترجمه شده خوداقدام نمایید.
جهت خرید لینک دانلود ترجمه فارسی کلیک کنید
جستجوی پیشرفته مقالات ترجمه شده
برای کسب اطلاعات بیشتر، راهنمای فرایند خرید و دانلود محتوا را ببینید
هزینه این مقاله ترجمه شده 1210000 ریال بوده که در مقایسه با هزینه ترجمه مجدد آن بسیار ناچیز است.
اگر امکان دانلود از لینک دانلود مستقیم به هر دلیل برای شما میسر نبود، کد دانلودی که از طریق ایمیل و پیامک برای شما ارسال می شود را در کادر زیر وارد نمایید


این مقاله ترجمه شده مهندسی برق در زمینه کلمات کلیدی زیر است:


photovoltaic

تاریخ انتشار در سایت: 2018-10-21
جستجوی پیشرفته مقالات ترجمه شده

خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله مهندسی برق در موسسه البرز

نظرتان در مورد این مقاله ترجمه شده چیست؟

ثبت سفارش جدید