Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / مقالات ترجمه شده مهندسی كامپيوتر /

عنوان ترجمه شده مقاله: مروری بر اینترنت اشیاء: معماری، فناوری های فعال، امنیت، حریم خصوصی و کاربردها

مقاله جامع درباره اینترنت اشیاء با ترجمه فارسی آماده دانلود است. در این مقاله به بررسی رابطه بین IoT و رایانش مِه/ لبه پرداخته می شود و درباره مسائل IoT که مبتنی بر رایانش مِه/ لبه می باشند، به بحث پرداخته می شود.

چکیده

به­ منظور فعال­سازی دستگاه ­هایِ سرویس ­های رایانشیِ مستقر در لبه­ ی شبکه، پیشنهاد می­شود که رایانش مِه/ لبه با اینترنت اشیا (IoT) ادغام شود؛ بدین ترتیب علاوه بر بهبود تجربه­ ی کاربری، در صورت خرابی سیستم، انعطاف ­پذیری سرویس­ها نیز بیشتر خواهد شد. رایانش مِه/لبه با استفاده از مزایای معماری توزیع شده و نزدیک به کاربران نهایی، می­تواند برای کاربردهای اینترنت اشیا، پاسخ ­هایی سریع­تر و خدمات با کیفیت­ تری را ارائه نماید. بنابراین می­توان گفت رایانش مِه/لبه، زیرساخت آینده­ ی توسعه­ ی IoT خواهد بود. برای توسعه زیرساخت ­های IoT براساس رایانش مِه/ لبه، در ابتدا می­بایست معماری، فناوری­ های فعال و مسائل مربوط به IoT مورد بررسی قرار گیرند و سپس می­بایست مسأله­ ی ادغام رایانش مِه/ لبه با IoT مورد بررسی قرار گیرد. برای این منظور، این مقاله با توجه به معماری سیستم، فناوری­ های فعال، مسائل مربوط به امنیت و حریم خصوصی، یک مرور کلی بر روی IoT انجام می دهد و همچنین پیشنهاد یکپارچه­ سازی رایانش مه/ لبه با IoT را ارائه می نماید و به بررسی کاربردهای آن می­پردازد. به ویژه اینکه در این مقاله ابتدا رابطه بین سیستم های فیزیکیِ سایبری (CPS) و IoT بررسی می­شود (هر دوی این سیستم­ها نقش مهمی را در تحقق دنیای هوش مصنوعی فیزیکی ایفا می­کنند) سپس به بررسی معماری­ های موجود، فناوری های فعال و مسائل مربوط به امنیت و حفظ حریم خصوصی در IoT پرداخته می­شود، تا درک درستی از پیشرفتِ توسعه­ ی IoT حاصل شود. همچنین به­ منظور بررسی IoT بر مبنای رایانش مِه/ لبه، در این مقاله به بررسی رابطه بین IoT و رایانش مِه/ لبه پرداخته می­شود و درباره مسائل IoT که مبتنی بر رایانش مِه/ لبه می­باشند، به بحث پرداخته می­شود. در نهایت، برای اینکه نشان دهیم که چگونه IoT براساس رایانش مِه/ لبه در کاربردهای دنیای واقعی اجرا می شود، چندین برنامه کاربردی از جمله شبکه هوشمند، انتقال هوشمند و شهرهای هوشمند ارائه می­شود.

1-مقدمه

رایانش مه/ لبه سبکی از معماری است که توسط مشتریان یا دستگاه­ های لبه­ ی شبکه و به­ منظور فراهم آوردن سرویس­ های محاسباتی برای مشتریان، یا به­ منظور استفاده در فضای بین سرورهای مرکزی شبکه و کاربران نهایی، سازماندهی شده است [148], [16]. در رایانش مه/ لبه، داده­ های عظیمی که توسط انواع مختلفی از دستگاه­های IoT تولید شده­اند، می­توانند به جای آنکه به زیرساخت ابریِ متمرکز انتقال داده شوند (به دلیل نگرانی درباره­ی پهنای باند و میزان مصرف انرژی)، در لبه شبکه پردازش شوند [117], [104]. از آنجاکه رایانش مه/ لبه به­عنوان معماری توزیع شده، سازماندهی شده است و می­تواند ابتدا داده­ها را پردازش کرده و سپس آنها را در دستگاه­های موجود در لبه­ی شبکه (که نزدیک به کاربران نهایی قرار دارند) ذخیره نماید؛ پس می­توان گفت که رایانش مه/ لبه می تواند در مقایسه با رایانش  ابری، سرویس­ها را با پاسخ سریع تر و کیفیت بهتری ارائه نماید [148]. بنابراین مناسب تر است که رایانش مه/ لبه با اینترنت اشیاء (IoT) یکپارچه شود، بدین ترتیب برای تعداد بسیاری از کاربران نهایی خدمات کارآمد و ایمنی فراهم می­شود؛ اگر IoT مبتنی بر رایانش مه/ لبه باشد، می تواند به عنوان زیرساخت آینده­ی اینترنت اشیاء در نظر گرفته شود...

میتوانید از لینک ابتدای صفحه، مقاله انگلیسی را رایگان دانلود فرموده و چکیده انگلیسی و سایر بخش های مقاله را مشاهده فرمایید.


موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " مهندسی فناوری اطلاعات " با موضوع " مروری بر اینترنت اشیاء: معماری، فناوری های فعال، امنیت، حریم خصوصی و کاربردها " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
مروری بر اینترنت اشیاء: معماری، فناوری های فعال، امنیت، حریم خصوصی و کاربردها
نویسنده/ناشر/نام مجله :
IEEE Internet of Things Journal
سال انتشار
2017
کد محصول
1013158
تعداد صفحات انگليسی
17
تعداد صفحات فارسی
50
قیمت بر حسب ریال
1,397,000
نوع فایل های ضمیمه
Pdf+Word
حجم فایل
956 کیلو بایت
تصویر پیش فرض


این مقاله ترجمه شده را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
سایر مقالات ترجمه شده مهندسی فناوری اطلاعات , مهندسی كامپيوتر را مشاهده کنید.
کاربر عزیز، بلافاصله پس از خرید مقاله ترجمه شده مقاله ترجمه شده و با یک کلیک می توانید مقاله ترجمه شده خود را دانلود نمایید. مقاله ترجمه شده خوداقدام نمایید.
جهت خرید لینک دانلود ترجمه فارسی کلیک کنید
جستجوی پیشرفته مقالات ترجمه شده
برای کسب اطلاعات بیشتر، راهنمای فرایند خرید و دانلود محتوا را ببینید
هزینه این مقاله ترجمه شده 1397000 ریال بوده که در مقایسه با هزینه ترجمه مجدد آن بسیار ناچیز است.
اگر امکان دانلود از لینک دانلود مستقیم به هر دلیل برای شما میسر نبود، کد دانلودی که از طریق ایمیل و پیامک برای شما ارسال می شود را در کادر زیر وارد نمایید


این مقاله ترجمه شده مهندسی فناوری اطلاعات در زمینه کلمات کلیدی زیر است:




Internet of Things
Fog/edge computing
enabling technologies

تاریخ انتشار در سایت: 2018-11-26
جستجوی پیشرفته مقالات ترجمه شده
نظرتان در مورد این مقاله ترجمه شده چیست؟

ثبت سفارش جدید