Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / مقالات ترجمه شده پزشكی /

عنوان ترجمه شده مقاله: شیوع و عوامل خطر کم خونی در کودکان

ترجمه فارسی مقاله درباره کم خونی در کودکان آماده دانلود است. هدف این مطالعه، برآورد شیوع کم خونی و شناسایی عوامل ایجاد کم خونی در کودکانی بود که در شیرخوارگاه‌های CMEI در شهرداری کلمبو، ایالت پارانا، برزیل حضور داشتند.

چکیده

هدف: هدف این تحقیق شناسایی شیوع و بررسی عوامل خطر مرتبط با کم خونی در کودکانی بود که در شیرخوارگاه‌های مراکز مراقبت روزانه­ ی آموزش دوران اولیه­ ی کودکی شهر (Centros Municipais de Educa¸cão Infantil [CMEI]) در کلمبو حضور داشتند.

روش ­ها: مطالعه ­ی تحلیلی، مقطعی بر روی نمونه ­ای متشکل از 334 کودکی که با روش نمونه­ گیری خوشه‌ای طبقه ­بندی شده با انتخاب تصادفی از 26 شیرخوارگاه بدست آمده بود؛ انجام شد. جمع ­آوری داده ­ها از طریق مصاحبه با والدین، ارزیابی مصرف آهن از طریق توزین مستقیم آهن غذا و اندازه ­گیری هموگلوبین با استفاده از آزمون finger-stick انجام شد. آزمون­ های همبستگی دو متغیره بعد از تنظیم رگرسیون لجستیک چندگانه انجام شدند.

نتایج: شیوع 34.7% کم خونی بود. عوامل دخیل در بروز کم خونی عبارت بودند از: سن کمتر از 28 سال مادر (p=0.03)، کودکان پسر (p=0.02)، کودکان زیر 24 ماه (p=0.01) و کودکانی که مواد غذایی حاوی آهن مصرف نکرده بودند (گوشت، حبوبات، سبزیجات سبز تیره برگدار (p=0.02). هیچ ارتباطی بین کم ­خونی و جذب آهن غذا در CMEI وجود نداشت. با این حال، مصرف آهن به میزان قابل توجهی پایین­تر از سطوح توصیه­ شده بر اساس قطعنامه بودجه توسعه­ ی آموزش ملی بود؛ شیوع بالاتر کم خونی در کودکانی که مصرف آهن، آهن هِم و آهن غیر هِم در آنها کمتر از حد متوسط بود؛ مشاهده شد.

نتیجه­ گیری: در زمینه­ ی سلامت عمومی، شیوع کم خونی به عنوان یک مشکل متوسط در جمعیت مورد مطالعه تشخیص داده شده و نیاز به هماهنگی اقدامات بین رشته ­ای را برای کاهش کم خونی در شیرخوارگاه‌های CMEI منعکس می­کند.

1-مقدمه

کم خونی یک مشکل جهانی سلامت عمومی است که پیامدهای مهمی را برای سلامت انسان و توسعه­ ی اجتماعی و اقتصادی هر کشوری دارد. کم خونی ناشی از وجود یک یا چند عامل است که به طور همزمان عمل می­کنند؛ این عوامل بر سلامت کودکان، تکامل شناختی و جسمی آنها و ایمنی، افزایش خطر بروز عفونت ­ها و مرگ و میر نوزادان تاثیر می­گذارند...

میتوانید از لینک ابتدای صفحه، مقاله انگلیسی را رایگان دانلود فرموده و چکیده انگلیسی و سایر بخش های مقاله را مشاهده فرمایید.


موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " پزشكی " با موضوع " شیوع و عوامل خطر کم خونی در کودکان " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
شیوع و عوامل خطر کم خونی در کودکان
نویسنده/ناشر/نام مجله :
سال انتشار
2016
کد محصول
1013501
تعداد صفحات انگليسی
8
تعداد صفحات فارسی
15
قیمت بر حسب ریال
968,000
نوع فایل های ضمیمه
Pdf+Word
حجم فایل
650 کیلو بایت
تصویر پیش فرض


این مقاله ترجمه شده را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
سایر مقالات ترجمه شده پزشكی , پرستاری را مشاهده کنید.
کاربر عزیز، بلافاصله پس از خرید مقاله ترجمه شده مقاله ترجمه شده و با یک کلیک می توانید مقاله ترجمه شده خود را دانلود نمایید. مقاله ترجمه شده خوداقدام نمایید.
جهت خرید لینک دانلود ترجمه فارسی کلیک کنید
جستجوی پیشرفته مقالات ترجمه شده
برای کسب اطلاعات بیشتر، راهنمای فرایند خرید و دانلود محتوا را ببینید
هزینه این مقاله ترجمه شده 968000 ریال بوده که در مقایسه با هزینه ترجمه مجدد آن بسیار ناچیز است.
اگر امکان دانلود از لینک دانلود مستقیم به هر دلیل برای شما میسر نبود، کد دانلودی که از طریق ایمیل و پیامک برای شما ارسال می شود را در کادر زیر وارد نمایید


این مقاله ترجمه شده پزشكی در زمینه کلمات کلیدی زیر است:




Anemia
Risk factors
Infant nutrition

تاریخ انتشار در سایت: 2019-05-10
جستجوی پیشرفته مقالات ترجمه شده

خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله پزشكی در موسسه البرز

نظرتان در مورد این مقاله ترجمه شده چیست؟

ثبت سفارش جدید