Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / مقالات ترجمه شده مديريت /

عنوان ترجمه شده مقاله: عوامل تأثیرگذار بر شکل گیری جامعه تجارت بین المللی مس: بر اساس نظریه شبکه و وابستگی به منبع

بر اساس نظریه وابستگی به منابع و شبکه پیچده، این مقاله از جریان رو به بالای تولید صنعت مس، به عنوان پیش زمینه تحقیق استفاده می کند و بطور عمیق به تجزیه و تحلیل عوامل قطعی تأثیرگذار بر پیوستن یک کشور به جامعه تجاری یکسان، می پردازد. نتیجه گیری ها به صورت زیر هستند.

چکیده

جوامع مهم هستند چون ممکن است به آشکارسازی مدل عملکردی ناشناخته در تجارت بین ­المللی، کمک کنند. با ترکیب وابستگی به منابع و نظریه شبکه، به تجزیه و تحلیل شکل ­گیری جامعه تجارت بین­المللی در خصوص کنسانتره مس و ضایعات مس از سال 2007 تا 2015، می­پردازیم. موقعیت این شبکه و وابستگی به منابع کشور موردنظر، هر دو بر شکل­گیری این جامعه تأثیر مثبت دارند، و یکدیگر را تکمیل می­کنند. کشورها بر اساس تأثیرگذارترین عاملشان، می­توانند شریک تجاریشان در زمینه مس را انتخاب کنند. JPN، NLD و SGP می­تواند از طریق ارتباط با کشورهای وابسته به منابع به بهبود تجارت مس خود بپردازند. بطور­مشابه، FRA، CAN و ESP می­توانند به تشکیل جامعه مشابهی با کشورهایی بپردازند که در موقعیت شبکه مرکزی قرار دارند تا تجارت بین­ المللی در زمینه مس را بهبود بخشند. بر اساس این ملاحظات، کشورها می­توانند وابستگی به دیگر کشورها را کاهش دهند یا مدیریت کنند.

1-مقدمه

سازمان­ های تجاری، همچون سازمان تجارت جهانی، موسسه مس اروپا (ECI) ، و سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) ، رایج­ترین جوامع شکل­ گرفته بر اساس توافقات تجاری یا استراتژی­ های سیاسی هستند. این سازمان­ها قوانین تجاری جهانی مابین کشورها را تعیین می­کنند تا هموار بودن جریانات تجاری را تضمین کنند. بطور مشابه، در شبکه تجارت بین ­المللی مس نیز کشورها به جوامع مختلف دسته ­بندی می­شوند...

 

موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " علوم اقتصادی " با موضوع " عوامل تأثیرگذار بر شکل گیری جامعه تجارت بین المللی مس: بر اساس نظریه شبکه و وابستگی به منبع " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
عوامل تأثیرگذار بر شکل گیری جامعه تجارت بین المللی مس: بر اساس نظریه شبکه و وابستگی به منبع
نویسنده/ناشر/نام مجله :
Resources Policy
سال انتشار
2018
کد محصول
1014566
تعداد صفحات انگليسی
19
تعداد صفحات فارسی
40
قیمت بر حسب ریال
1,314,500
نوع فایل های ضمیمه
pdf+word
حجم فایل
5 مگا بایت
تصویر پیش فرض


این مقاله ترجمه شده را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
سایر مقالات ترجمه شده علوم اقتصادی , مديريت را مشاهده کنید.
کاربر عزیز، بلافاصله پس از خرید مقاله ترجمه شده مقاله ترجمه شده و با یک کلیک می توانید مقاله ترجمه شده خود را دانلود نمایید. مقاله ترجمه شده خوداقدام نمایید.
جهت خرید لینک دانلود ترجمه فارسی کلیک کنید
جستجوی پیشرفته مقالات ترجمه شده
برای کسب اطلاعات بیشتر، راهنمای فرایند خرید و دانلود محتوا را ببینید
هزینه این مقاله ترجمه شده 1314500 ریال بوده که در مقایسه با هزینه ترجمه مجدد آن بسیار ناچیز است.
اگر امکان دانلود از لینک دانلود مستقیم به هر دلیل برای شما میسر نبود، کد دانلودی که از طریق ایمیل و پیامک برای شما ارسال می شود را در کادر زیر وارد نمایید


این مقاله ترجمه شده علوم اقتصادی در زمینه کلمات کلیدی زیر است:




Community
Resource dependence theory
Complex network

تاریخ انتشار در سایت: 2021-07-11
جستجوی پیشرفته مقالات ترجمه شده

خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله علوم اقتصادی در موسسه البرز

نظرتان در مورد این مقاله ترجمه شده چیست؟

ثبت سفارش جدید