Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / مقالات ترجمه شده مهندسی فناوری اطلاعات /

عنوان ترجمه شده مقاله: قابلیت های هوش کسب و کار و عمکلرد شرکت ها: یک مطالعه در چین

این مقاله، به صورت اکتشافی، مدل مغهومی محرک تحول BI را بر اساس نظریه قابلیت های پویا و نظریه تکاملی سازمانی توسعه می دهد تا قابلیت های اصلی BI را تشریح کند.

چکیده

توسعه فناوری هوش مصنوعی (AI) سبب گسترش مرز فعالیت تجاری، ظهور و استفاده از هوش تجاری (BI) شده است که تحول روش ­های اطلاعاتی را ارتقا داده تا تصمیمات و عملیات تجاری را بهینه کند. با این حال، در حال حاضر فقدان اجماع نظری و ارزیابی فناوری موجود در BI وجود دارد. این مطالعه، به صورت اکتشافی، مدل مغهومی محرک تحول BI را بر اساس نظریه قابلیت­ های پویا و نظریه تکاملی سازمانی توسعه می ­دهد تا قابلیت­ های اصلی BI را تشریح کند. با استفاده از تحلیل عامل­ یابی و تحلیل مدل­سازی معادلات ساختاری، ما ساختارهای نهفته را استخراج می­کنیم و به صورت تجربی، اعتبار مدل STD را بررسی نموده و علاوه بر این، همبستگی و حالت تعامل سه قابلیت اصلی BI و تاثیر کاربرد BI بر عملکرد شرکت را در اقتصاد واقعی با نمونه­ ای از روش­های کسب ­و ­کار در چین بررسی می­کنیم. نتایج این تحقیق نشان می­دهد که تاثیرات مثبت مستقیم و به شدت فزاینده ­ای در بین مولفه­ های ساختاری مدل مفهومی STD و قابلیت­ های پویای مرتبط با BI وجود دارد که می­ تواند بازده عملیاتی و عملکرد شرکت را بهبود بخشد.

1-مقدمه

در سال­های اخیر، توسعه هوش تجاری (BI) سبب اشتراک سرمایه ­گذاری تجاری جهانی با فناوری اطلاعات شده است (Ransbothaam و Kiron، 2017). عموما تصور بر این است که BI یک سیستم پشتیبانی از تصمیم بر اساس فناوری و روش ­های اطلاعات پیشرفته بوده (Davenport، 2010؛ Folry و Guillemette، 2010) و ظرفیت هدفمند بالایی برای جمع­ آوری و تحلیل داده­ ها و تبدیل آن به اطلاعات یا دانش مربوط به فرصت­ها و تهدیدها دارد تا راه­ حل ­هایی هوشمندی برای یکپارچه ­سازی فعالیت­ ها ایجاد کند...


موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " مهندسی فناوری اطلاعات " با موضوع " قابلیت های هوش کسب و کار و عمکلرد شرکت ها: یک مطالعه در چین " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
قابلیت های هوش کسب و کار و عمکلرد شرکت ها: یک مطالعه در چین
نویسنده/ناشر/نام مجله :
International Journal of Information Management
سال انتشار
2021
کد محصول
1014891
تعداد صفحات انگليسی
15
تعداد صفحات فارسی
28
قیمت بر حسب ریال
913,000
نوع فایل های ضمیمه
pdf+word
حجم فایل
3 مگا بایت
تصویر پیش فرض


این مقاله ترجمه شده را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
سایر مقالات ترجمه شده مهندسی فناوری اطلاعات , مديريت را مشاهده کنید.
کاربر عزیز، بلافاصله پس از خرید مقاله ترجمه شده مقاله ترجمه شده و با یک کلیک می توانید مقاله ترجمه شده خود را دانلود نمایید. مقاله ترجمه شده خوداقدام نمایید.
جهت خرید لینک دانلود ترجمه فارسی کلیک کنید
جستجوی پیشرفته مقالات ترجمه شده
برای کسب اطلاعات بیشتر، راهنمای فرایند خرید و دانلود محتوا را ببینید
هزینه این مقاله ترجمه شده 913000 ریال بوده که در مقایسه با هزینه ترجمه مجدد آن بسیار ناچیز است.
اگر امکان دانلود از لینک دانلود مستقیم به هر دلیل برای شما میسر نبود، کد دانلودی که از طریق ایمیل و پیامک برای شما ارسال می شود را در کادر زیر وارد نمایید


این مقاله ترجمه شده مهندسی فناوری اطلاعات در زمینه کلمات کلیدی زیر است:





Business intelligence(BI)
STD conceptual model

تاریخ انتشار در سایت: 2022-06-25
جستجوی پیشرفته مقالات ترجمه شده
نظرتان در مورد این مقاله ترجمه شده چیست؟

ثبت سفارش جدید