Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / مقالات ترجمه شده مهندسی كامپيوتر /

عنوان ترجمه شده مقاله: الگوریتم PSO-SVM برای غربالگری و سنجش کمی کووید 19

در این مقاله، یک الگوریتم ترکیبی جدید PSO-SVM برای شناسایی کووید 19 در مراحل اولیه با استفاده از تصاویر MRI ایجاد شده است. در چارچوب پیشنهادی جهت تشخیص بیماری، عملیات پیش پردازش تصاویر، استخراج ویژگی ها، تجزیه و تحلیل مولفه اصلی (PCA) و طبقه بندی انجام شده است.
 

چکیده

بیماری کرونا ویروس (کووید 19)، زمین را از ریشه تکان داده است و ویرانگری حاصل از آن منجر به افزایش مسئولیت تشخیص رادیولوژیست­ ها شده است. در این مقطع زمانی بسیار مهم، هوش مصنوعی (AI) تأثیر بسزایی در کاهش بار کاری پزشکانی داشته است که در منطقه شیوع بیماری کار می­کنند، و به آنها در تشخیص این بیماری جدید کمک می­کند. در این کار، یک الگوریتم ترکیبی هوش مصنوعی مبتنی بر بهینه سازی ازدحام ذرات (PSO) - ماشین بردار پشتیبان (SVM) برای تجزیه و تحلیل خودکار تصاویر توموگرافی کامپیوتری به کار گرفته شده است که وجود پنومونی ناشی از کووید 19 را با احتمال بالایی تعیین می­کند. این مقاله یک مدل برای آموزش سیستم ارائه می­کند تا وجود پنومونی را تفکیک و طبقه بندی کند که این امر به نوبه خود منجر به کاهش 50% از زمان انجام کار برای پزشکان می­شود. این مدل به خصوص در مکان­های شیوع بیماری که در آنها یک تیم از افراد با کمک هوش مصنوعی و/یا سابقه پزشکی با هم کار می­کنند، سومند است. این سیستم ترکیبی هوش مصنوعی در همه نواحی سراسر جهان توزیع شد. مشاهده شد که با استفاده از این سیستم استقرار یافته، چالش­ه ایی همچون امنیت داده­ ها، اثربخشی زمان آزمایش مدل، نا هم خوانی داده­ ها و غیره،  به طور مثبتی مدیریت شدند. به علاوه، این سیستم یکپارچه هوش مصنوعی، بیماران آلوده را به سرعت شناسایی می­کند، پزشکان می ­توانند عفونت را تأیید کنند و بیماران را در زمان مناسب تفکیک کنند. در مجموع از 200 نمونه آموزشی، 150 مورد دارای عفونت تشخیص داده شد. کار پیشنهادی، اختصاصیت (ویژه بودن) 0.85، حساسیت 0.956 و صحت 95.78% را نشان داد.

1-مقدمه

در ماه دسامبر 2019، اولین شخص آلوده به ویروس SARS-COV-2 همراه با نارسایی تنفسی تشخیص داده شد، که منجر به شیوع جهانی پاندمی کووید 19 شد. مشاهده شد که این عفونت ویروسی، ارگان­ های تنفسی فرد را مورد هدف قرار می­ دهد....


موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " مهندسی فناوری اطلاعات " با موضوع " الگوریتم PSO-SVM برای غربالگری و سنجش کمی کووید 19 " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
الگوریتم PSO-SVM برای غربالگری و سنجش کمی کووید 19
نویسنده/ناشر/نام مجله :
International Journal of Information Technology
سال انتشار
2022
کد محصول
1016085
تعداد صفحات انگليسی
8
تعداد صفحات فارسی
15
قیمت بر حسب ریال
1,314,500
نوع فایل های ضمیمه
pdf+word
حجم فایل
3 مگا بایت
تصویر پیش فرض


این مقاله ترجمه شده را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
سایر مقالات ترجمه شده مهندسی فناوری اطلاعات , مهندسی كامپيوتر را مشاهده کنید.
کاربر عزیز، بلافاصله پس از خرید مقاله ترجمه شده مقاله ترجمه شده و با یک کلیک می توانید مقاله ترجمه شده خود را دانلود نمایید. مقاله ترجمه شده خوداقدام نمایید.
جهت خرید لینک دانلود ترجمه فارسی کلیک کنید
جستجوی پیشرفته مقالات ترجمه شده
برای کسب اطلاعات بیشتر، راهنمای فرایند خرید و دانلود محتوا را ببینید
هزینه این مقاله ترجمه شده 1314500 ریال بوده که در مقایسه با هزینه ترجمه مجدد آن بسیار ناچیز است.
اگر امکان دانلود از لینک دانلود مستقیم به هر دلیل برای شما میسر نبود، کد دانلودی که از طریق ایمیل و پیامک برای شما ارسال می شود را در کادر زیر وارد نمایید


نظرتان در مورد این مقاله ترجمه شده چیست؟

ثبت سفارش جدید