Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / مقالات ترجمه شده مديريت /

عنوان ترجمه شده مقاله: تاثیر قیمت نفت بر رشد اقتصادی: بررسی کشورهای بریک (BRIC)

ترجمه مقاله درباره رشد اقتصادی آماده دانلود است. این مقاله تحلیلی تجربی را بکار برده است تا تاثیرات قیمت نفت بر تولید ناخالص داخلی چهار اقتصاد بزرگ نوظهور با رشد سریع یعنی برزیل، روسیه، هند و چین را بررسی کند.
 چکیده

این مقاله تحلیلی تجربی را بکار برده است تا تاثیرات قیمت نفت بر تولید ناخالص داخلی چهار اقتصاد بزرگ نوظهور با رشد سریع یعنی برزیل، روسیه، هند و چین را که بصورت جمعی به عنوان کشورهای BRIC شناخته می شوند را با استفاده از نمونه مشاهدات از سال 1987 تا 2014  بررسی کند. اولین مرحله در تحلیل تجربی شامل بررسی عادی بودن سری های زمانی می باشد. سپس حداقل مربعات معمولی (OLS)، مدل اثرات ثابت (FEM) و مدل اثرات تصادفی (REM) برای یافتن تاثیر قیمت نفت بر تولید ناخالص داخلی مورد استفاده قرار گرفتند. برای انتخاب بین مدل اثرات ثابت و مدل اثرات تصادفی، تست هاسمن استفاده شد به این دلیل که توزیع مجانبی مربع کای را دارد. نتایج تست هاسمن نشان داد که، مدل اثرات ثابت مناسبترین مدل برای مطالعه بود، بنابراین، در نهایت متغیرهای ساختگی برای تخمین مدل اثرات ثابت مورد استفاده قرار گرفتند.

به طور کلی، نتایج نشان می دهند که قیمت نفت رابطه‌ی مثبتی با تولید ناخالص داخلی دارد. مقادیر ضریب منفی چین (-3.284280) و هند (-0.0866646) نشان می دهند که افزایش در قیمت نفت رابطه ای منفی با تولید ناخالص داخلی دارد و از طرف دیگر، مقادیر ضریب مثبت روسیه و برزیل تاثیر مثبت قیمت افزایش یافته‌ی نفت بر تولید ناخالص داخلی به تصویر می کشد.

-1مقدمه

قیمت نفت، کشورهای پیرامون جهان را به طور متفاوتی تحت تاثیر قرار می دهد. در کل، قیمت های پایین، برای وارد کنندگان نفت مطلوب در نظر گرفته می شوند به این دلیل که نه تنها مخارج مصرف کننده را اصلاح می کند بلکه تعادل تجاری یک کشور را نیز بهبود می بخشد. بنابراین، افزایش در قیمت های نفت تاثیر منفی قابل توجهی بر رشد تولید ناخالص داخلی در تمامی کشورهای واردکننده ی نفت دارد. از طرفی دیگر، کاهش در قیمت نفت برای صادرکنندگان نفت نامطلوب است به این دلیل که می تواند درآمدهای کشورهای صادرکننده نفت را کاهش دهد جاییکه صادرکننده ها نقش بغایت مهمی در حمایت از رشد اقتصادی و امور مالی دولت ایفا می کنند…

میتوانید از لینک ابتدای صفحه، مقاله انگلیسی را رایگان دانلود فرموده و چکیده انگلیسی و سایر بخش های مقاله را مشاهده فرمایید 


موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " علوم اقتصادی " با موضوع " تاثیر قیمت نفت بر رشد اقتصادی: بررسی کشورهای بریک (BRIC) " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
تاثیر قیمت نفت بر رشد اقتصادی: بررسی کشورهای بریک (BRIC)
نویسنده/ناشر/نام مجله :
Indian Journal of Accounting
سال انتشار
2015
کد محصول
1012304
تعداد صفحات انگليسی
12
تعداد صفحات فارسی
19
قیمت بر حسب ریال
968,000
نوع فایل های ضمیمه
pdf+word
حجم فایل
725 کیلو بایت
تصویر پیش فرض


این مقاله ترجمه شده را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
سایر مقالات ترجمه شده علوم اقتصادی , مديريت را مشاهده کنید.
کاربر عزیز، بلافاصله پس از خرید مقاله ترجمه شده مقاله ترجمه شده و با یک کلیک می توانید مقاله ترجمه شده خود را دانلود نمایید. مقاله ترجمه شده خوداقدام نمایید.
جهت خرید لینک دانلود ترجمه فارسی کلیک کنید
جستجوی پیشرفته مقالات ترجمه شده
برای کسب اطلاعات بیشتر، راهنمای فرایند خرید و دانلود محتوا را ببینید
هزینه این مقاله ترجمه شده 968000 ریال بوده که در مقایسه با هزینه ترجمه مجدد آن بسیار ناچیز است.
اگر امکان دانلود از لینک دانلود مستقیم به هر دلیل برای شما میسر نبود، کد دانلودی که از طریق ایمیل و پیامک برای شما ارسال می شود را در کادر زیر وارد نمایید


این مقاله ترجمه شده علوم اقتصادی در زمینه کلمات کلیدی زیر است:





Oil Price
 GDP
 BRIC
 Ordinary Least Square (OLS) Model

تاریخ انتشار در سایت: 2018-05-15
جستجوی پیشرفته مقالات ترجمه شده

خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله علوم اقتصادی در موسسه البرز

نظرتان در مورد این مقاله ترجمه شده چیست؟

ثبت سفارش جدید