Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / مقالات ترجمه شده مهندسی كامپيوتر /

عنوان ترجمه شده مقاله: خدمات اطلاعات محلی در شهر مِدِلین: فناوری، مؤسسات، جوامع و قدرت ها

در این مقاله، با یک مطالعه موردی بر روی سرویس اطلاعات محلی که در شهر مدلین کلمبیا ارائه شده است، به بررسی سیاست های حوزه تکنولوژی و اطلاعات پرداخته می شود.

چکیده

در این مقاله، با یک مطالعه موردی بر روی سرویس اطلاعات محلی که در شهر مدلین کلمبیا ارائه شده است، به بررسی سیاست­ های حوزه تکنولوژی و اطلاعات پرداخته می­شود. سرویس اطلاعات محلی یا به اختصار LIS به­عنوان یک مرکز اجتماعی تعریف شده است؛ مرکزی که در آن اطلاعات مربوط به جوامع محلی، تولید، ذخیره سازی و سازماندهی شده و با استفاده از ابزارهای چاپی و دیجیتالی منتشر می­شود. این مقاله در تلاش است تا با استفاده از ساختار اجتماعی موجود در این رویکرد فناوری، به تحلیل نحوه پیاده­ سازی و تحویل سیستم اطلاعات محلی در شهر مدلین بپردازد و نیز براساس روابط میان مؤسسات و شهروندان (شهروندانی که از نظر موقعیت اجتماعی و اقتصادی با یکدیگر برابر نیستند) و تحلیل اختلاف نظرهای موجود، چگونگی قدرتمندسازی این سیستم را بررسی می­نماید. در این مقاله نحوه توسعه و استقرار سیستم LIS مورد تحلیل قرار می­گیرد و این سیستم به ­عنوان سیستمی اجتماعی-فنی در نظر گرفته می­شود که ارزش­ های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی در آن تعبیه شده است. ما براساس دیدگاه چندسطحی سران سازمان و 195 نهاد محلی کوچکی که حامی سازمان هستند، به توصیف پیامدهای ناخواسته­ ی این استقرار می­پردازیم. در این مقاله با برجسته­ سازی محرومیت­های اجتماعی و مقاومت موجود در برابر طراحی خدمات، به ارائه چالش­ها و سازوکارهای اجتماعیِ "محلی" موجود در سیستم اطلاعات محلی پرداخته می­شود. در این مقاله، ضمن ارائه نقاط قوت این سیستم، بررسی می­شود که چگونه می­توان گروه ­های اجتماعی مرتبط با دستگاه ­های تکنولوژیکی را تفسیر کرده و میان آنها ارتباط برقرار نمود و پیامدهای آن ­را در جوامعی که این قبیل دستگاه ­ها را مورد استفاده قرار می­دهند، بررسی نمود.

1-مقدمه

 خدمات اطلاعات محلی (یا به اختصار LIS)، توسط بعضی از دولت ­های موجود در جنوب جهان به­عنوان "مرحله­ ی بعدی" توسعه­ ی پارادایم اولویت­ بندی شده است ]20[. این پلتفرم­ ها نه تنها توانایی بالقوه­ای در ارتقای فعالیت­های تجاری دارند، بلکه می­توانند ضمن حفظ ویژگی­ های نادر، زبان­های محلی، رسوم یا آیین­ها، نمای جدیدی را برای فرهنگ پیشنهاد دهند. مطالعات دانشگاهی اندکی وجود دارند ]2و38و34[، که به ثبت و ضبط فرایند توسعه و پیاده­ سازی یک سیستم  LISپرداخته ­اند....

میتوانید از لینک ابتدای صفحه، مقاله انگلیسی را رایگان دانلود فرموده و چکیده انگلیسی و سایر بخش های مقاله را مشاهده فرمایید.


موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " مهندسی فناوری اطلاعات " با موضوع " خدمات اطلاعات محلی در شهر مِدِلین: فناوری، مؤسسات، جوامع و قدرت ها " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
خدمات اطلاعات محلی در شهر مِدِلین: فناوری، مؤسسات، جوامع و قدرت ها
نویسنده/ناشر/نام مجله :
Technology in Society
سال انتشار
2017
کد محصول
1013144
تعداد صفحات انگليسی
11
تعداد صفحات فارسی
33
قیمت بر حسب ریال
1,265,000
نوع فایل های ضمیمه
Pdf+Word
حجم فایل
2 مگا بایت
تصویر پیش فرض


این مقاله ترجمه شده را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
سایر مقالات ترجمه شده مهندسی فناوری اطلاعات , مهندسی كامپيوتر را مشاهده کنید.
کاربر عزیز، بلافاصله پس از خرید مقاله ترجمه شده مقاله ترجمه شده و با یک کلیک می توانید مقاله ترجمه شده خود را دانلود نمایید. مقاله ترجمه شده خوداقدام نمایید.
جهت خرید لینک دانلود ترجمه فارسی کلیک کنید
جستجوی پیشرفته مقالات ترجمه شده
برای کسب اطلاعات بیشتر، راهنمای فرایند خرید و دانلود محتوا را ببینید
هزینه این مقاله ترجمه شده 1265000 ریال بوده که در مقایسه با هزینه ترجمه مجدد آن بسیار ناچیز است.
اگر امکان دانلود از لینک دانلود مستقیم به هر دلیل برای شما میسر نبود، کد دانلودی که از طریق ایمیل و پیامک برای شما ارسال می شود را در کادر زیر وارد نمایید


این مقاله ترجمه شده مهندسی فناوری اطلاعات در زمینه کلمات کلیدی زیر است:


Local information
Social constructivism
Technology in society

تاریخ انتشار در سایت: 2018-11-26
جستجوی پیشرفته مقالات ترجمه شده
نظرتان در مورد این مقاله ترجمه شده چیست؟

ثبت سفارش جدید