Skip Navigation Linksلیست مقالات ترجمه شده / مقالات ترجمه شده مهندسی برق /

عنوان ترجمه شده مقاله: کیفیت رنگ فوق‌العاده دیودهای نورافشان سفید با ادغام نقاط کوانتومی و مواد پلیمری

این مطالعه عملکرد LED های مبتنی بر ترکیب پلیمر/QD را برای بهبود عملکرد و نیز ارائه مشخصه CRI ی بالا در هر دمای رنگی وابسته (CCT) برای w-LED ها نشان می‌دهد. در این ساختار از کو پلیمرهای پلی فلورسنت نور آبی/سبز (Green B) استفاده می‌شود.

چکیده

این مطالعه از ترکیب‌های پلی فلورسنت (تحت عنوان Green B) با رنگ‌های مختلف نقاط کوانتومی برای تولید شاخص رندر رنگی بالا (CRI) در LED های سفید، استفاده می‌کند. پلیمر Green B یک گزینه مناسب برای ساخت w-LED های ترکیبی است به این خاطر که بازدهی کوانتومی خوبی دارد. w-LED های ترکیبی با ترکیب Green B و نقاط کوانتومی زرد و نیز نقاط کوانتومی قرمز و یا نقاط کوانتومی نارنجی برای دست‌یابی به دماهای رنگی وابسته 3500 و 5500 K ساخته می‌شود. استفاده از w-LED های مبتنی بر QD ها/ پلیمر ترکیبی دارای مزایای زیادی است به این خاطر که w-LED های مبتنی بر QD قادر هستند CRI را به بیش از 90 در دمای 3500 K افزایش دهند. بازدهی تابشی چنین قطعاتی نیز می‌تواند تا 17.21 m/W افزایش یابد.

1-مقدمه

امروزه، دیودهای نورافشان (LEDها) از اهمیت روزافزونی برخوردار شده‌اند به خاطر اندازه کوچک، زمان‌های پاسخ سریع، طول عمر طولانی و نیز بازدهی تابشی بالا. روش‌های متعددی در گذشته برای توسعه و ساخت LED های نور سفید ارائه شده است، اما متداول‌ترین روش در واقع ترکیب فسفر YAG و چیپ آبی بوده است. علاوه بر بازدهی تابشی و افزایش یکنواختی رنگ، شاخص رند رنگی (CRI) نیز یکی از مشخصه‌های مهم LED های سفید در کاربردهای متعدد آن‌ها در صفحات نمایش و نیز نورهای زمینه LCD ها می‌باشد. CRI در واقع به صورت قابلیت منبع نور برای انتقال رنگ‌های واقعی هر یک از اشیاء می‌باشد. برای منابع نوری کامل نظیر نود خورشید، مقدار CRI برابر 100 است...

میتوانید از لینک ابتدای صفحه، مقاله انگلیسی را رایگان دانلود فرموده و چکیده انگلیسی و سایر بخش های مقاله را مشاهده فرمایید.


موسسه ترجمه البرز اقدام به ترجمه مقاله " مهندسی برق " با موضوع " کیفیت رنگ فوق‌العاده دیودهای نورافشان سفید با ادغام نقاط کوانتومی و مواد پلیمری " نموده است که شما کاربر عزیز می توانید پس از دانلود رایگان مقاله انگلیسی و مطالعه ترجمه چکیده و بخشی از مقدمه مقاله، ترجمه کامل مقاله را خریداری نمایید.
عنوان ترجمه فارسی
کیفیت رنگ فوق‌العاده دیودهای نورافشان سفید با ادغام نقاط کوانتومی و مواد پلیمری
نویسنده/ناشر/نام مجله :
IEEE JOURNAL OF SELECTED TOPICS IN QUANTUM ELECTRONICS
سال انتشار
2016
کد محصول
1012007
تعداد صفحات انگليسی
7
تعداد صفحات فارسی
19
قیمت بر حسب ریال
968,000
نوع فایل های ضمیمه
Pdf+Word
حجم فایل
5 مگا بایت
تصویر پیش فرض


این مقاله ترجمه شده را با دوستان خود به اشتراک بگذارید
سایر مقالات ترجمه شده مهندسی برق , فیزیک , نانوفناوری را مشاهده کنید.
کاربر عزیز، بلافاصله پس از خرید مقاله ترجمه شده مقاله ترجمه شده و با یک کلیک می توانید مقاله ترجمه شده خود را دانلود نمایید. مقاله ترجمه شده خوداقدام نمایید.
جهت خرید لینک دانلود ترجمه فارسی کلیک کنید
جستجوی پیشرفته مقالات ترجمه شده
برای کسب اطلاعات بیشتر، راهنمای فرایند خرید و دانلود محتوا را ببینید
هزینه این مقاله ترجمه شده 968000 ریال بوده که در مقایسه با هزینه ترجمه مجدد آن بسیار ناچیز است.
اگر امکان دانلود از لینک دانلود مستقیم به هر دلیل برای شما میسر نبود، کد دانلودی که از طریق ایمیل و پیامک برای شما ارسال می شود را در کادر زیر وارد نمایید


این مقاله ترجمه شده مهندسی برق در زمینه کلمات کلیدی زیر است:



Light-emitting diodes (LEDs)
quantum dots

تاریخ انتشار در سایت: 2018-03-14
جستجوی پیشرفته مقالات ترجمه شده

خدمات ترجمه تخصصی و ویرایش مقاله مهندسی برق در موسسه البرز

نظرتان در مورد این مقاله ترجمه شده چیست؟

ثبت سفارش جدید